کمیسیون عالی پاکستان، مانند سال های گذشته، روز چهارشنبه تاریخ ۲۴/۰۵/۲۰۲۳ (مصادف با ۱۴۰۲/۰۳/۰۳) رویدادی را در سالن کنفرانس بین المللی یادبود بندرانایکه برای اعطای بورسیه تحصیلی جناح به دانشجویان شایسته سریلانکا ترتیب داد.

کمیسیون عالی پاکستان، مانند سال های گذشته، روز چهارشنبه تاریخ ۲۴/۰۵/۲۰۲۳ (مصادف با ۱۴۰۲/۰۳/۰۳) رویدادی را در سالن کنفرانس بین المللی یادبود بندرانایکه برای اعطای بورسیه تحصیلی جناح به دانشجویان شایسته سریلانکا ترتیب داد.

بورسیه جناح برای ۱۳۱ دانشجو توسط کمیسیون عالی پاکستان

این بورسیه ها از سال ۲۰۰۶ توسط دولت پاکستان به دانشجویان سریلانکا اعطا می شود. تا کنون بیش از ۲۴۰۰ دانشجوی سریلانکا از این برنامه بورسیه که به نام پدر بنیانگذار پاکستان، محمد علی جناح نامگذاری شده است، بهره مند شده اند.

این مراسم با حضور وزیر محترم امور بودایی، مذهبی و فرهنگی ویدورا ویکرامانایاک به عنوان مهمان اصلی برگزار شد.

وی در این مراسم ضمن تقدیر از ابتکار مردم و دولت پاکستان، چنین اقداماتی را در تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور دوست بسیار مفید دانست. وی در ادامه گفت: جوانان آینده ما هستند و می توانیم نسل های آینده خود را با این طرح های بورسیه تقویت کنیم.

عمر فاروق برکی، کمیساریای عالی پاکستان، ژنرال بازنشسته پاکستان در این مراسم گفت: وی با تشکر از وزیر ویدورا ویکرامانایاک به خاطر افتخار حضور در این مراسم، بر اهمیت روابط دو کشور و هدف پاکستان برای تقویت بیشتر این روابط تاکید کرد. وی افزود که بورسیه تحصیلی جناح گواهی بزرگی بر روابط قوی بین پاکستان و سریلانکا است و نشان دهنده تعهد ما به توانمندسازی جوانان با فرصت های آموزشی بهتر است.

قابل ذکر است که از سال ۲۰۰۶، دولت پاکستان بورسیه جناح را به دانشجویان مستعد سریلانکایی اعطا می کند. وی همچنین اشاره کرد که دانشجویان واجد شرایط از تمامی استان های سریلانکا برای این بورسیه انتخاب شده اند.

شایان ذکر است که نسبت دانشجویان منتخب سینهالی، تامیلی (۶۷) و مسلمان (۷۴) تقریباً برابر بود. و همچنین تعداد دانشجویان دختر (۸۷) تقریباً دو برابر تعداد دانشجویان پسر (۴۴) بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. همچنین، دولت پاکستان به تولید صدها پزشک، مهندس و سایر متخصصان حرفه ای در دانشکده های مختلف از طریق طرح های بورسیه تحصیلی با بودجه کامل افتخار می کند.

در این مراسم گواهینامه هایی از سوی وزیر، رئیس کل بانک مرکزی، کمیساریای عالی پاکستان و معاون کمیساریای عالی به دانشجویان برگزیده اعطا شد. نمایندگان دانشگاه ها، اساتید، سفرا، شخصیت های سیاسی و خیرین پاکستانی در این مراسم حضور داشتند.

منبع: تیناکاران

https://www.thinakaran.lk/۲۰۲۳/۰۵/۲۶/%E۰%AE%۸۹%E۰%AE%B۳%E۰%AF%۸D%E۰%AE%A۸%E۰%AE%BE%E۰%AE%۹F%E۰%AF%۸۱/۹۸۹۵۴/%E۰%AE%AA%E۰%AE%BE%E۰%AE%۹۵%E۰%AE%BF%E۰%AE%B۸%E۰%AF%۸D%E۰%AE%A۴%E۰%AE%BE%E۰%AE%A۹%E۰%AF%۸D-%E۰%AE%۸۹%E۰%AE%AF%E۰%AE%B۰%E۰%AF%۸D-%E۰%AE%B۸%E۰%AF%۸D%E۰%AE%A۴%E۰%AE%BE%E۰%AE%A۹%E۰%AE%BF%E۰%AE%۹۵%E۰%AE%B۰%E۰%AE%BE%E۰%AE%B۲%E۰%AE%AF%E۰%AE%A۴%E۰%AF%۸D%E۰%AE%A۴%E۰%AE%BF%E۰%AE%A۹%E۰%AE%BE%E۰%AE%B۲%E۰%AF%۸D-۱۳۱-%E۰%AE%AE%E۰%AE%BE%E۰%AE%A۳%E۰%AE%B۵%E۰%AE%B۰%E۰%AF%۸D%E۰%AE%۹۵%E۰%AE%B۳%E۰%AF%۸۱%E۰%AE%۹۵%E۰%AF%۸D%E۰%AE%۹۵%E۰%AF%۸۱-%E۰%AE%۹C%E۰%AE%BF%E۰%AE%A۹%E۰%AF%۸D%E۰%AE%A۹%E۰%AE%BE-%E۰%AE%AA%E۰%AF%۸۱%E۰%AE%B۲%E۰%AE%AE%E۰%AF%۸۸%E۰%AE%AA%E۰%AF%۸D%E۰%AE%AA%E۰%AE%B۰%E۰%AE%BF%E۰%AE%۹A%E۰%AE%BF%E۰%AE%B۲%E۰%AF%۸D

ملاحظه :

اعطای بورسیه تحصیلی از جمله اقدامات مهم و پایدار کشورها در سریلانکاست که با استقبال خوب دولت و دانشجویان مواجه می شود.اعطای بورسیه کامل در همه رشته ها موجب می شود دانشگاه های پذیرنده شایسته ترین ها را در هر رشته انتخاب کنند. ضمن اینکه این دانشجویان بهترین مبلغ دانشگاه های کشورها برای ورود دانشجویان غیر بورسیه ای می باشند.

کد خبر 15712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =