۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
کاهش گردشگران چینی در آمریکا

  سایه کرونا به تدریج در حال محو شدن است و تعداد مسافران بین المللی افزایش یافته است، اما تعداد گردشگران چینی که از آمریکا بازدید می کنند کمتر از انتظار آمریکا است.      به گزارش وب سایت خبری سیاسی آمریکا "Politico"، تعداد چینی ها در آمریکا از زمان شیوع کرونا به شدت کاهش یافته است و دولت بایدن تلاش می کند تا آنها را به آمریکا جذب کند.

    سایه کرونا به تدریج در حال محو شدن است و تعداد مسافران بین المللی افزایش یافته است، اما تعداد گردشگران چینی که از آمریکا بازدید می کنند کمتر از انتظار آمریکا است.

     به گزارش وب سایت خبری سیاسی آمریکا "Politico"، تعداد چینی ها در آمریکا از زمان شیوع کرونا به شدت کاهش یافته است و دولت بایدن تلاش می کند تا آنها را به آمریکا جذب کند.

     در سال 2019، چین با 154 میلیون تور خارجی، از جمله 2.83 میلیون نفر سفر به آمریکا، رتبه اول جهان را به خود گرفت و پس از کانادا، مکزیک، انگلستان و ژاپن، پنجمین منبع بزرگ سفر به آمریکا بود. در میان همه کشورها، گردشگران چینی بیشترین سهم را در درآمد گردشگری آمریکا دارند و در میان همه کشورها  از حیث مصرف رتبه اول را دارد. داده ها نشان می دهد که در سال 2019، گردشگران چینی سرانه 12،000 دلار در آمریکا هزینه کردند و در مجموع به  عدد 33 میلیارد دلار رسید.  با این حال، این اعداد در طول دوران کرونا به شدت کاهش یافته است. در سال 2021، هزینه های مصرف کننده چینی در آمریکا به حدود 11.4 میلیارد دلار کاهش یافت. البته در سال گذشته، این رقم اندکی افزایش یافته و به حدود 14 میلیارد دلار رسید.

     قبل از شیوع کرونا، گردشگران چینی برای اقتصاد گردشگری آمریکا حیاتی و یکی از بزرگترین گروه های خارجی در آمریکا بودند. مدیر عامل انجمن مسافرتی آمریکا جف فریمن (Geoff Freeman) گفت: "تا به حال، گردشگران چینی بیشترین قدرت مصرف را دارند".

     ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا نیز پیش از سفرش به چین به رسانه ها گفت که تاثیر گردشگران چینی بر اقتصاد آمریکا بسیار زیاد است. او گفت: "اگراین روند به سطح 2019 بازگردد، 30 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی و بیش از 50،000 شغل اضافه خواهد کرد."

     ریموندو سفر چهار روزه خود به چین را از 27 تا 30 اوت آغاز کرد. در 29 اوت، ریموندو با هو هی پینگ (Hu he ping)، وزیر فرهنگ و گردشگری چین دیدار کرد، در این دیدار دو طرف بر اهمیت مبادلات گردشگری در روابط دوجانبه چین و آمریکا تاکید کردند و توافق کردند که چهاردهمین گفتگوی گردشگری چین و آمریکا را درسطح بالا ،  نیمه اول سال 2024 در چین برای از سرگیری و توسعه همکاری های گردشگری بین دو کشور برگزار کنند.

     هو هی پینگ در این دیدار گفت: چین و آمریکا باید  با برداشتن موانع مردم را به سفر متقابل تشویق  و تبادل گردشگر را بیشتر کنند. گردشگری همواره بخش مهمی از مبادلات مردمی بین چین و آمریکا بوده است و نقش انحصاری در تقویت ارتباطات  بین دو کشور دارد . همچنین  پایه و اساس افکار عمومی در روابط دوجانبه می باشد. 

     آخرین گزارش وزارت بازرگانی آمریکا نشان می دهد که پس از رشد ثابت 10 ساله، کرونا تاثیر بسیار منفی بر تمام سفرهای داخل و خارج از کشور آمریکا داشته است. تعداد گردشگران در داخل آمریکا 32 درصد و تعداد گردشگران خارج از کشور آمریکا نزدیک به 76 درصد کاهش یافته است.

     طبق گزارش مجله فوربس، انتظار می­ رود آمریکا در سال 2023 از 62.8 میلیون گردشگر خارجی استقبال کند که نسبت به سال گذشته 21 درصد افزایش خواهد داشت، اما هنوز هم 21 درصد کمتر از قبل از شیوع کرونا است. پیش بینی می شود که تا سال 2025 تعداد ورودی گردشگران خارجی به آمریکا به سطح قبل از شیوع کرونا باز گردد.

سایت ناظر: 07 / 09 / 2023

                                                                                   

https://cj.sina.com.cn/articles/view/1887344341/707e96d502001ejfw?finpagefr=p_104  

کد خبر 16951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =