همه چیز برای برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر میتامبو (Mitambo)آماده است

برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر میتامبو امسال که از 28 تا 30 سپتامبر در پایتخت برگزار می شود

آماده سازی برای برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر میتامبو امسال که از 28 تا 30 سپتامبر در پایتخت برگزار می شود، در مرحله نهایی است. این جشنواره که ثابت کرده است یکی از مهم ترین و ماندگارترین رویدادهای فرهنگی در زیمبابوه و منطقه است، با موضوع "همگرایی" برگزار می شود.

به عنوان بخشی از ادامه رشد و تکامل، این جشنواره که زاییده افکار آکادمی تئاتر زیمبابوه است، وعده بزرگتر و بهتر شدن را می دهد. مدیر اجرایی جشنواره، لوید نیکادزینو، گفت که امسال آنها به دنبال این هستند که بیش از 5000 نفر را گرد هم بیاورند و با استفاده از قدرت هنر در منافع مشترک، در ایجاد صلح و انسجام اجتماعی متحد شوند.

میتامبو رویکرد فراگیر خود را ادامه خواهد داد، نه تنها نمایشنامه‌های تئاتر، بلکه ژانرهای موسیقی، شعر، هنر اجرا، رقص و فرم‌های رسانه‌ای جدید را نیز شامل می‌شود. جشنواره بین‌المللی تئاتر میتامبو به ادامه ایجاد بستری برای تجربه‌های منحصر به فرد در زندگی و اجراهایی اختصاص دارد که برای مخاطبان ما جالب است. علاوه بر این، MITF به عنوان یک پلت فرم امن برای جوامع محلی و جهانی برای دسترسی و تجلیل از تنوع هویت فرهنگی عمل می کند. میتامبو انجمنی است که از طریق آن جوانان، جامعه و مسائل اجتماعی مانند مشارکت جوانان، تغییرات آب و هوا، خشونت مبتنی بر جنسیت و سوء مصرف مواد مخدر با استفاده از تئاتر به عنوان ابزاری امن برای انجام، در دسترس، جستجو و توصیف مجدد می شوند. نیکادزینو گفت که ترکیب امسال شامل بیش از 15 اجرای مورد انتظار از فعالان تئاتر محلی، منطقه ای و بین المللی است.

https://www.chronicle.co.zw/all-set-for-mitambo-international-theatre-festival/

نکته: این جشنواره سالانه با محوریت تئاتر است که هدف آن ارتقای تئاتر در سطح ملی و بین المللی است. میتامبو، واژه‌ای شونا برای نمایشنامه‌هایی که معنای جشنواره را در بر می‌گیرد، پلتفرمی که از طریق آن جوامع محلی می‌توانند به تنوع هویت فرهنگی و بیان هنری دسترسی داشته باشند و آن را جشن بگیرند. میتامبو جشنواره ای برای تمام سنین است. این برنامه شامل نمایش هایی برای جوانان و نوجوانان، تئاتر دانشگاه ها و دبیرستان ها تا اجراهای تئاتر حرفه ای و کلاسیک است. این جشنواره نه تنها بر اجراهای صحنه ای متمرکز است، بلکه شامل کارگاه ها و ارائه مقاله نیز می شود. به طور خلاصه، جشنواره بین المللی تئاتر Mitambo قصد دارد به تحقق زیمبابوه خلاقانه ای کمک کند که از تئاتر به عنوان یک ابزار سرگرم کننده و آموزشی و حمایت کننده استفاده کند.

کد خبر 17041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =