250 دانشجو بورسیه تحصیلی هند دریافت می کنند

سفیر هند در زیمبابوه:حداقل 250 دانشجو برای تحصیل در هند بورسیه دریافت می کنند

حداقل 250 دانشجو برای تحصیل در هند بورسیه ریاست جمهوری دریافت کرده اند. این موضوع را شری ویجی خاندوجا، سفیر هند در زیمبابوه، روز سه‌شنبه هنگام استقبال از دانشجویان زیمبابوه‌ای که اخیراً برای برنامه همکاری فنی و اقتصادی (ITEC) در هند بودند، بیان کرد. چندین دانشجوی زیمبابوه تجربیات خود را در هند در روز ITEC که در یک هتل محلی برگزار شد، جایی که سیملیسویزوه سیبندا، معاون وزیر آموزش عالی مهمان افتخاری بود، بیان کردند. ITEC یک برنامه تقاضا محور با تمرکز اولیه بر نیازهای ظرفیت سازی کشورهای در حال توسعه در سراسر جهان است.

سفیر گفت: "اینها غیر از بورسیه ها و فرصت های آموزشی هستند که تحت طرح های مختلف در هند ارائه می شوند." ما همیشه از استعدادها حمایت کرده‌ایم و تجربیان خود را با همه دنیا به عنوان یک خانواده به اشتراک می‌گذاریم و از آنها مراقبت می‌کنیم. همکاری های دوجانبه در این دو سال تقریباً در هر بخش به طور قابل توجهی افزایش یافته است، به ویژه در بخش های بهداشت، آموزش، کشاورزی و انرژی.

ITEC یک برنامه توسعه موفق و بسیار مورد توجه در زیمبابوه است. از زمان شروع در سال 1985، بیش از 1000 دانش آموز از این برنامه بهره مند شده اند. هند در بخش های مختلف از جمله بهداشت، کشاورزی و آموزش به زیمبابوه کمک کرده است. در زمینه بهداشت، هند 10 آمبولانس و اقلام دارویی به ارزش حدود 2.2 میلیون دلار به زیمبابوه هدیه داده است. در بخش کشاورزی، هند 1 میلیون دلار از صندوق مشارکت توسعه سازمان ملل متحد هند برای کشاورزی مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی در مناطق چیردزی و مانگوه ارائه کرده است.

https://www.newsday.co.zw/local-news/article/200019602/250-students-receive-scholarships-to-india

کد خبر 17422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =