دانشجویان زیمبابوه به ایالات متحده هجوم می آورند

تعداد دانشجویان زیمبابوه در مقطع کارشناسی در ایالات متحده 24.4 درصد افزایش یافته است

به گزارش موسسه آموزش بین المللی درهای باز، حدود 1800 دانش آموز زیمبابوه ای برای سال تحصیلی 23/2022 ثبت نام کرده اند و اشاره می کند که تعداد دانشجویان زیمبابوه در مقطع کارشناسی در ایالات متحده 24.4 درصد افزایش یافته است که یکی از بزرگترین افزایش ها در میان همه کشورهای جنوب صحرای آفریقا است. یک گزارش نشان می دهد که دانشجویان زیمبابوه دسته دسته کشور را ترک می کنند تا در موسسات عالی ایالات متحده ثبت نام کنند.

سفارت ایالات متحده در بیانیه ای اعلام کرد که بر اساس گزارش سال 2023 منتشر شده توسط موسسه آموزش بین المللی درهای باز، تعداد دانشجویان زیمبابوه ای ثبت نام شده در کالج ها و دانشگاه های ایالات متحده نسبت به سال تحصیلی قبل 18.7 درصد افزایش یافته است.

زیمبابوه با 1789 دانشجوی آموزش عالی در ایالات متحده برای سال تحصیلی 23/2022، دومین کشور پیشرو در جنوب صحرای آفریقا و ششمین کشور در تعداد کلی دانشجویان در ایالات متحده است. تعداد دانشجویان زیمبابوه در مقطع کارشناسی 24.4 درصد افزایش یافته است که یکی از بزرگترین افزایش ها در میان تمام کشورهای جنوب صحرای آفریقا است.

از زیمبابوه‌هایی که در ایالات متحده تحصیل می‌کنند، 51.4 درصد در مقطع کارشناسی، 29.4 درصد دانشجوی کارشناسی ارشد، 17 درصد در آموزش عملی اختیاری و بقیه در برنامه‌های غیرمدرک ثبت نام کرده‌اند. ایالات متحده پس از آفریقای جنوبی و بریتانیا سومین مقصد برتر زیمبابوه‌ای ها برای تحصیل در خارج از کشور است. علاقه روزافزون زیمبابوه ای ها به تحصیل در ایالات متحده، پیوند قوی بین مردم زیمبابوه و ایالات متحده را تأیید می کند. در ادامه بیانیه آمده است: «سفارت ایالات متحده در زیمبابوه همچنین برنامه‌های تبادل قوی دارد که زیمبابوه‌ای ها را قادر می‌سازد تا برای تبادلات علمی و حرفه‌ای به ایالات متحده سفر کنند و قرار ملاقات‌های ویزا برای دانشجویان را در اولویت قرار می‌دهد.»

به گفته ایالات متحده، در دهه گذشته، بیش از 500 زیمبابوه ای در برنامه فولبرایت ایالات متحده، یک مبادله دانشگاهی با بودجه کامل، به عنوان بخشی از تعهد آن به تقویت مشارکت دانشگاهی ایالات متحده و زیمبابوه، شرکت کرده اند.

https://www.newsday.co.zw/local-news/article/200019476/zim-students-flock-to-the-us

کد خبر 17425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =