نشست کمیته مشترک آموزشی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق با حضور سرکار خانم حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش کشورمان و هیئت همراه و علی مسعد الابراهیمی معاون وزیر آموزش و پرورش عراق و مدیران این وزارتخانه و با حضور وابسته فرهنگی در محل وزارتخانه برگزار گردید.

نشست کمیته مشترک آموزشی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق با حضور سرکار خانم حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش کشورمان و هیئت همراه و علی مسعد الابراهیمی معاون وزیر آموزش و پرورش عراق و مدیران این وزارتخانه و با حضور وابسته فرهنگی در محل این وزارتخانه برگزار گردید.

 در این نشست با توجه به انقضای تفاهم نامه اجرا نشده قبلی آموزشی میان دو کشور ، بر ۸ بند توافق گردیدکه مبنای تفاهم نامه جدید میان دو کشور خواهد بود.همچنین با عنایت به اینکه بسیاری از بندهای تفاهم نامه امضا شده در سنوات گذشته ، اجرایی نشده و تنها در چند بند پیگیری هایی صورت گرفته بود در این نشست مذاکرات فشرده ای در قالب یک تفاهم نامه جدید و ماندگار انجام شد.

خانم حکیم زاده در این نشست ضمن تشریح توانمندی های آموزشی کشورمان، آمادگی خود را برای انتقال تجربیات به نظام آموزشی عراق اعلام وگفت: در این نشست در ۸ بند توافق هایی انجام شد که در قالب یک صورت جلسه آن را امضاء می کنیم و این توافقات مبنای یادداشت تفاهم جدیدی خواهد شد که وزیران آموزش و پرورش دو کشور در آینده امضاء خواهند کرد.

معاون آموزش و پرورش کشورمان این توافقات را شامل همکاری در بخش آموزش فنی و حرفه ای ، آموزش معلمین ، آموزش عشایری، برگزاری نمایشگاه ها ، تامین تجهیزات آموزشی و نیز چاپ و تدوین کتب درسی، برگزاری جشنواره های فیلم های آموزشی و تربیتی و دوره های آموزشی برای معلمین و مربیان عراقی دانست. در این نشست همچنین برضرورت اصلاح محتوای برخی کتب درسی با هدف تحکیم روابط دوستانه و صمیمی دو ملت تاکید و مقرر گردید فعالیت های مشترک علمی میان دو کشور در دستور کار قرار گیرد. علی مسعد الابراهیمی معاون وزیر آموزش و پرورش عراق در خصوص توسعه روابط آموزشی، بویژه در حوزه آموزش فنی و حرفه ای و آموزش عشایری از انتقال تجربیات ایران به عراق، در همه زمینه ها اعلام آمادگی کرد. در این نشست که حدود چهار ساعت بطول انجامید برای توافق و جمع بندی مفاد توافقاتی که قرار است در قالب یک صورت جلسه امضاء شود طرفین بر سر بند بند و واژه به واژه این توافق ها با یکدیگر بحث و چانه زنی کردند

http://fa.baghdad.icro.ir/uploads/image001_338302.jpg

تاریخ:۱۳۹۶

کد خبر 1760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =