استانداردهای آموزشی در زیمبابوه کاهش یافته است

زیمبابوه باید از منابع خود برای رهایی از سندرم وابستگی استفاده کند. زیمبابوه سرشار از مواد معدنی است. شما منابع دارید؛ یعنی هر کاری که بخواهید انجام دهید ممکن است

مایکل اوت معاون سفیر آلمان در زیمبابوه گفت که کیفیت سیستم آموزشی زیمبابوه به سرعت رو به وخامت است. من یک سال است که در کشور اینجا هستم، متأسفانه سیستم آموزشی در زیمبابوه رو به نزول بوده است، و من فکر می کنم که این یک خطری بزرگ است. زیرا از گذشته تا کنون آموزش مهمترین شاخصه ای بوده که زیمبابوه ای ها را در خارج از کشور موفق کرده است. بنابراین من فکر می کنم این چیزی است که باید در نظر داشته باشیم و در خصوص آن بحث کنیم.

اوت در شروع مطالعه ای توسط بنیاد فردریش نائومان در جمعه گذشته در مورد تأثیر سرمایه گذاری های چینی در آفریقا و تهدید آنها برای دموکراسی صحبت می کرد. این مطالعه با عنوان چگونه چین نهادهای توانمند دموکراسی را در جنوب صحرای آفریقا وارونه می کند، توسط اینوسنت نوبه(Innocent Ncube)، مدرس دانشکده سیاست و روابط بین الملل دانشگاه کوئین مری لندن انجام می شود.

او گفت: زیمبابوه باید از منابع خود برای رهایی از سندرم وابستگی استفاده کند. زیمبابوه سرشار از مواد معدنی است. شما منابع دارید؛ یعنی هر کاری که بخواهید انجام دهید ممکن است. شما می توانید با کشورهای دیگر تجارت کنید و این به تنهایی می تواند به رشد کشور کمک کند.

من از کشوری آمده ام که تا حد زیادی به تجارت خارجی وابسته است. شما در مورد منابع زیمبابوه زیاد صحبت می کنید، باید بنشینید و به سفری که می خواهید بروید فکر کنید، منظورم این است که مواد معدنی دارید. سرمایه گذاری های توسط کشورهای مختلف همیشه به دنبال مزایای خاص خود هستند.

اوت افزود: اگر شما در مورد سیاست چین مبنی بر عدم مداخله در امور داخلی صحبت می کنید، تفسیر من از آن این است که آنها مایل به پذیرش فساد در کشور هستند و فکر می کنم این چیزی است که همه شرکت ها باید از آن آگاه باشند. با این حال، تحلیلگران در آغاز این مطالعه، نیات چین برای حضور در آفریقا را مورد تردید قرار داده اند، زیرا آنها می گویند هدف آنها تأثیرگذاری بر ژئوپلیتیک این قاره بوده است. چین در 90 درصد آفریقا سرمایه گذاری کرده است، جایی که 15 ساختمان پارلمان را در کشورهای مختلف ساخته یا بازسازی کرده است.

اوت گفت که نکته مهم برای سیاستگذاران این است که چین به عنوان یک بازیگر مهم در (باز) شکل دادن به نهادهای سیاسی داخلی در آفریقا ظاهر شده است. در این مطالعه، او همچنین به آژانس‌هایی که از توسعه نهادهای سیاسی فراگیر در آفریقا حمایت می‌کنند، توصیه کرد که در تحقیقات سرمایه‌گذاری کنند.

سرمایه‌گذاری در توسعه نهادهای دموکراتیک انعطاف‌پذیر - مانند احزاب سیاسی، رسانه‌های مستقل و جامعه مدنی - می‌تواند نقطه مقابل تأثیرات سیاسی اقتدارگرایانه چین باشد. چین به عنوان بزرگترین تولید کننده باتری لیتیومی، منافعی در زمینه مواد معدنی در آفریقا دارد. مدرس دپارتمان روابط بین‌الملل و دیپلماسی دانشگاه آفریقا، ایو نایمبا، که یکی از شرکت کنندگان در این مراسم بود، گفت که زیمبابوه و بقیه آفریقا باید مؤسسات خود را بسازند زیرا منابع و ظرفیت لازم برای انجام این کار را دارند. آفریقایی ها باید از قدرت نرم خود برای ایجاد نهادهای خود استفاده کنند. من فکر می کنم آفریقا منابع لازم برای ایجاد نهادهای خود را دارد. مواد خام فراوان است. چین در حال نابودی صنایع محلی است. مرکز شهر در حال حاضر به دلیل منسوجات چینی، بازار بزرگی است. استخراج معادن دیگر سودی ندارد، زیرا جامعه مدنی در کرسی‌های مذاکره حضور ندارند و چین کالاهای نهایی را تولید می‌کند و آنها را با قیمت‌های بالاتر از آنچه ما مواد خام خود را می‌فروشیم به آفریقا می‌فروشد. نایمبا افزود که نیاز است زیمبابوه ای ها ذهن خود را استعمارزدایی کنند تا مبادا به چین وابسته بمانند. او گفت: شهروندان باید نقش دولت در توسعه را زیر سوال ببرند.

https://www.newsday.co.zw/theindependent/local-news/article/200018670/education-standards-have-dropped

کد خبر 17658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =