زیمبابوه استراتژی ملی GBV (خشونت علیه جنسیت) را  اعمال می کند

زیمبابوه قرار است در ماه آینده، راهبرد ملی خشونت مبتنی بر جنسیت را عملیاتی کند

دکتر ماویس سیبندا، دبیر دائم وزارت امور زنان، جامعه و توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط زیمبابوه گفت که زیمبابوه قرار است در ماه آینده، راهبرد ملی خشونت مبتنی بر جنسیت را راه‌اندازی کند، زیرا همچنان به کشف راه‌های از بین بردن این خشونت در کشور ادامه می‌دهد. او اخیراً در رویدادی با عنوان «فراتر از نور: دستاوردها و حوزه‌های برابری جنسیتی، حقوق زنان و توانمندسازی» صحبت می‌کرد. این رویداد بخشی از تلاش های مشترک بین اتحادیه اروپا، دولت زیمبابوه و سازمان ملل متحد است.

دکتر سیبندا در سخنرانی خود گفت: «برخی از اولویت‌های استراتژیک ما، از جمله موارد زیر، شامل اجرای طرح اقدام پیمان سیاسی سطح بالا و استراتژی ملی مبارزه با خشونت علیه خشونت علیه زنان است که در ماه دسامبر در نظر داریم آن را آغاز کنیم. » دکتر سیبندا گفت که دولت مصمم است تا با خشونت علیه جنسیت رو در رو مقابله کند و همچنین وضعیت حقوق دختران و زنان را ارتقا دهد. جابست فون کرچمن، سفیر اتحادیه اروپا در زیمبابوه، تلاش های زیمبابوه در مبارزه با خشونت علیه جنسیت را ستود. او گفت که دستیابی به برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان و ایجاد جامعه ای عاری از خشونت مهم است. آقای ادوارد کالن، مقیم و هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل، گفت که برای ایجاد یک زیمبابوه صلح آمیز و مرفه در راستای چشم انداز ملی 2030 مبنی بر تبدیل شدن به کشوری با درآمد متوسط بالا، مهم "تمرکز بیشتر بر روی کاهش شکاف های نابرابری جنسیتی" است. سفیر کریستوفر موتسوانگوا، وزیر کهنه سربازان مبارزه آزادی‌بخش گفت که برای افشا و شرمساری یا مجازات مرتکبین خشونت‌های جنسی باید کارهای بیشتری انجام شود.

همچنین در مراسمی با حضور گروه‌های مذهبی مختلف، سخنرانان خشونت جنسی را محکوم کردند و افزودند که باید برای مبارزه با این رذیله اقدامات بیشتری انجام شود. خانم هاجر مکوینجا، مدیر سازمان زنان فاطمه زهرا (س) گفت که قربانیان باید شناخته شوند تا به آنها کمک شود. خانم اوریپا هوامی، مشاور پروژه ماسا گفت که برخی از زنان از خشونت رنج می برند زیرا به مردان وابسته هستند، بنابراین نیاز به توانمندسازی آنهاست.

https://www.herald.co.zw/zim-to-launch-national-gbv-strategy/

کد خبر 17768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =