معرفی مرکز مبادلات زیمبابوه چین و فعالیت های آن

مرکز مبادلات چین زیمبابوه (CZEC) بیش از 5 سال است که فعالیت می کند. این مرکز یک سازمان غیردولتی در زیمبابوه است که به پیشبرد توسعه فرهنگی و اجتماعی-اقتصادی اختصاص دارد.

مقدمه

مرکز مبادلات چین زیمبابوه (CZEC) بیش از 5 سال است که فعالیت می کند. این مرکز یک سازمان غیردولتی در زیمبابوه است که به پیشبرد توسعه فرهنگی و اجتماعی-اقتصادی اختصاص دارد. در سال 2017 ثبت شد. هدف مرکز این بود که به عنوان پل ارتباطی بین چین و زیمبابوه عمل کند. این سازمان توسط اتباع چینی و زیمبابوه ای که بیش از 15 سال در این کشور (زیمبابوه) اقامت داشته اند و در طی سال ها وضعیت شهروندی را کسب کرده اند، تأسیس شده است.

اهداف مرکز:

هدف CZEC ترویج توسعه پایدار و بهبود جامعه زیمبابوه از طریق استراتژی‌ها/ابتکارات اجتماعی-اقتصادی و فرهنگی با کمک تلاش‌های مشترک بین جمهوری خلق چین و زیمبابوه است. این اهداف عبارتند از:

• کمک به توسعه روابط بین المللی بین چین و آفریقا

• ایجاد یک اتاق فکر از افراد با استعداد آفریقایی و چینی مستقر در زیمبابوه که در رشته های مختلف مربوط به توسعه اجتماعی، هنر و فرهنگ و تحلیل سیاسی تخصص دارند

• تسهیل تحصیل دانشجویان از طریق اعطای بورسیه های داخلی و بین المللی

• کمک به توسعه جامعه از طریق کارگاه های آموزشی و برنامه های آموزشی مختلف

ساختار مرکز:

1. دپارتمان تحقیق

دپارتمان موظف است کلیه وظایف تحقیقاتی، برنامه ریزی و فناوری اطلاعات را در سازمان هماهنگ کند. همچنین موظف است وظایف نظارت و ارزیابی را برای کلیه پروژه ها و برنامه های تحت نظر سازمان فراهم کند. بنابراین، وظایف بخش:

• هماهنگی و نظارت بر اجرا و بررسی برنامه راهبردی سازمان به منظور حصول اطمینان از دستیابی به اهداف تعیین شده و حصول اطمینان از همسویی برنامه با اهداف

• برنامه ریزی، هماهنگی، نظارت و ارزیابی برنامه ها و پروژه های سازمان به منظور حصول اطمینان از اجرای موثر آنها و دستیابی به اهداف

2. خدمات اجتماعی

بخش خدمات اجتماعی در مرکز مبادلات چین زیمبابوه به دنبال ارتقای جوامع و مناطق نیازمند است و در راستای اهداف توسعه پایدار کار می کند. کمک به گروه های آسیب پذیر جامعه که شامل یتیمان، سالمندان، معلولان و مادران نوجوان و همچنین قربانیان سوء مصرف مواد مخدر می شود، از وظایف این بخش است. ضمنا با سایر سازمان‌ها و نهادها که متعهد به کمک به افراد آسیب‌پذیر در جوامع هستند، همکاری می کنند.

3- بورسیه

 •بورسیه دوستی چین زیمبابوه

CZEC در همکاری با سفارت جمهوری خلق چین در زیمبابوه، با وزارت آموزش عالی و دانشگاه های دولتی مختلف برای اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان برجسته و کم برخوردار همکاری می کند. برنامه بورسیه تحصیلی از زمانی شروع شد که برخی از دانش آموزان به دلیل مشکلات اقتصادی که با شیوع ویروس کرونا بدتر شده بود، تحصیل را ترک می کردند. در همکاری با وزارت آموزش ابتدایی و متوسطه و شهر هراره، CZEC مدارس ابتدایی و متوسطه را در این برنامه درگیر کرده است.

مرکز بورسیه چین

هدف مرکز بورسیه چین، کمک به دانشجویان زیمبابوه برای درخواست بورسیه تحصیلی در دانشگاه های چین است. CZEC از طریق این پلت فرم به عنوان پلی برای آموزش چین و زیمبابوه عمل می کند که به دانش آموزان زیمبابوه کمک می کند تا تحصیلات خود را در خارج از کشور پیش ببرند. هدف اصلی این برنامه این است که دانشجویانی که قصد تحصیل در چین را دارند با اطلاعات و ابزارهای مناسب تجهیز شوند تا بتوانند بروند و دانش و مهارت هایی را کسب کنند که به توسعه ملی کمک کند. بنابراین، CZEC از طریق پیوند با دانشگاه های چین، به دنبال ارائه یک بستر کارآمد و قانونی برای دانشجویان برای درخواست بورسیه تحصیلی در چین از طریق این بنیاد بورسیه است. مرکز بورسیه تحصیل در چین همچنین تبادلات بین المللی بین دانشگاه های زیمبابوه و چین را ترویج می کند.

4- پروژه های در دست اجرا

حضور و مشاوره رایگان تیم پزشکی چین در زیمبابوه (هراره، بلگراویا)

معرفی مرکز مبادلات زیمبابوه چین و فعالیت های آن

اهدای سبد غذایی به گروه های آسیب پذیر جامعه از کودکان تا سالمندان با همکاری بنیاد زندگی یامورای امنیت غذایی و تغذیه

معرفی مرکز مبادلات زیمبابوه چین و فعالیت های آن

کمک مالی به به برخی از نهادهای زیمبابوه

به عنوان بخشی از تلاش ها برای قدردانی از کار خوب انجام شده توسط پلیس زیمبابوه ، تعداد 100 صندلی را به مرکز هراره و همچنین 100 صندلی دیگر را به دفتر مرکزی CID اهدا کرد.

معرفی مرکز مبادلات زیمبابوه چین و فعالیت های آن

اجرای برنامه به مناسبت روز بین المللی زن

معرفی مرکز مبادلات زیمبابوه چین و فعالیت های آن

در 8 مارس روز جهانی زن را در محله امباره هراره جشنی برگزار شد و توانمندسازی زنان و مادران نوجوان در برنامه قرار گرفت. بر این اساس دوره هایی برای توانمدسازی و کسب درآمد برای زنان برگزار می شود.

کد خبر 17856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =