دانشگاه های بغداد و کوفه عراق طبق رده بندی دانشگاه های جهان (QS) در سال ۲۰۲۱، جزو بهترین دانشگاه ها قرارگرفتند.

دانشگاه های بغداد و کوفه عراق طبق رده بندی دانشگاه های جهان (QS) در سال ۲۰۲۱، جزو بهترین دانشگاه ها قرارگرفتند.

در گزارشی که از سوی کیو اس منتشر شده  دانشگاه بغداد از بین ۱۶۰۴ دانشگاه جهان در رتبه ۸۰۱ تا ۱۰۰۰ قرار گرفت. این دانشگاه دارای ۷۰ هزار و ۵۹۰ دانشجو است که ۱۲ درصد آنها دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی هستند و تعداد کادر آموزشی آن هم بالغ بر ۶ هزار و ۵۸۳ نفر است. این دانشگاه در بین دانشگاه های کشورهای عربی رتبه ۱۹ را به خود اختصاص داده است.

در ادامه این گزارش آمده است که دانشگاه کوفه هم از بین ۱۶۰۴ دانشگاه جهان در رتبه ۸۰۱ تا ۱۰۰۰ قرار گرفته است. این دانشگاه دارای ۲۴ هزار و ۹۹۲ دانشجو است که ۶ درصد آنها دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی هستند و تعداد کادر آموزشی آن هم بالغ بر ۲ هزار و ۳۵۶ نفر است. این دانشگاه در بین دانشگاه های کشورهای عربی رتبه ۳۵ را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است رده بندی QS (Quacquarelli Symonds) جزو مراکز پیشرو در سطح جهان در زمینه خدمات، تحلیل و نظرات دقیق در بخش آموزش عالی است و ماموریت آن توانمند سازی افراد مشتاق در سراسر جهان است تا اینکه بتوانند پتانسیل های خود را در زمینه تحصیل و آموزش به مرحله عمل درآورند.

همچنین دانشگاه امریکایی بغداد اعلام کرد که این دانشگاه در تاریخ هفدهم ژانویه سال ۲۰۲۱ افتتاح خواهد شد.

در پیام دانشگاه امریکایی بغداد آمده است که “این دانشگاه در مورخه ۱۷ ژانویه سال ۲۰۲۱ افتتاح خواهد شد و طی این مدت، ما برای آماده‌سازی محوطه و خوابگاه دانشگاه و نوسازی همه ساختمان‌ها و نیز تهیه فصول درسی نوین با جدیدترین تکنولوژی‌های آموزشی تلاش خواهیم کرد تا به شکل حضوری یا در صورت نیاز به شکل مجازی تدریس کنیم.”

کد خبر 1838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =