استارلینک در زیمبابوه: از حمله تا دستگیری

نهاد نظارتی زیمبابوه(POTRAZ)، فشارهایی را به شرکت‌های تبلیغاتی و توزیع کننده ابزارهای خدمات اینترنتی استار لینک(Starlink) آغاز کرده است.

در اقدامی برای اعمال کنترل بر خدمات مخابراتی غیرمجاز، نهاد نظارتی زیمبابوه(POTRAZ)، فشارهایی را به شرکت‌های تبلیغاتی و توزیع کننده ابزارهای خدمات اینترنتی استار لینک(Starlink) آغاز کرده است. این فشارها در پاسخ به افزایش تعداد مشاغل محلی است که استار لینک را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی، به ویژه فیس بوک، با نقض آشکار قانون تبلیغ می کنند. هشدار جدی توسط نهاد نظارتی زیمبابوه صادر شده است و افراد را نسبت به فروش یا استفاده از خدمات اینترنتی استار لینک در کشور هشدار می دهد. یکی از مقامات نظارتی سرکوب قریب‌الوقوع را تأیید کرد و گفت: «فروش یا استفاده از استارلینک در زیمبابوه مجاز نیست و پلیس به زودی حملات و دستگیری‌ها را انجام خواهد داد.»

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه کسانی که این گجت ها را تبلیغ می کنند خود را در معرض خطر قرار می دهند، از آنها خواست فورا از این گونه فعالیت ها دست بکشند. قرار است نهاد نظارتی بر خدمات مخابراتی با همکاری پلیس در حراره، به کسب و کارهایی که در توزیع غیرقانونی و استفاده از گجت‌های استارلینک درگیر هستند، مقابله کند. این مقام مسئول رعایت فرآیندهای صحیح و اخذ مجوزهای لازم را ضروری دانست. تاکنون، این فشارها منجر به دستگیری دو نفر شده است. پرونده آنها در حال حاضر در محاکم قضایی است.

این دستگیری ها بر وخامت اوضاع تاکید می کند و این پیام قوی را ارسال می کند مبنی بر اینکه مقامات آماده هستند تا علیه افرادی که مقررات مخابراتی را نقض می کنند، اقدام قاطعانه انجام دهند. در حالی که کشور برای حملات پیش بینی شده آماده می شود، از افراد و مشاغل خواسته می شود برای جلوگیری از مواجهه با عواقب قانونی، روند قانونی را رعایت کنند.

کد خبر 18505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =