یونیسف از تغییرات در قانون سن رضایت روابط جنسی در زیمبابوه استقبال می کند

یونیسف: زیمبابوه با تصویب قانون افزایش سن رضایت به 18 سال، گام جدیدی در برخورد با سوء استفاده جنسی از کودکان برداشته است

یونیسف از زیمبابوه به دلیل تصویب قانونی برای افزایش سن رضایت برای روابط جنسی به 18 سال و در نتیجه جرم انگاری روابط جنسی بزرگسالان با کودکان استقبال کرده است. یونیسف خاطرنشان کرد که این اقدام به کاهش سوء استفاده جنسی از کودکان کمک خواهد کرد که همچنان در زیمبابوه نگران کننده است. داده های موجود نشان می دهد که در زیمبابوه، بیش از یک سوم دختران قبل از سن 18 سالگی خشونت جنسی را تجربه می کنند. برای اکثر این دختران، مجرمان شرکای صمیمی هستند.

خشونت جنسی بر کودکان تأثیر قابل توجهی بر دختران و پسرانی دارد که آن را تجربه می کنند. این هم اثر جسمی و هم روانی دارد و می تواند بر آموزش تأثیر بگذارد، اختلالات روانی ایجاد کند و زندگی جنسی سالم را در سنین بالاتر به خطر بیندازد. هنگامی که دختر از نظر ذهنی و جسمی آمادگی زایمان یا مراقبت از نوزاد را نداشته باشد، خشونت جنسی می تواند منجر به بارداری زودرس شود. حاملگی های زودهنگام اغلب منجر به ازدواج کودکان و ترک تحصیل می شود و دختران را از توسعه کامل پتانسیل خود باز می دارد.

یونیسف افزود: زیمبابوه با تصویب قانون افزایش سن رضایت به 18 سال، گام جدیدی در برخورد با سوء استفاده جنسی از کودکان برداشته است که قبلا مسکوت مانده بود و زمان پایان دادن به آن فرا رسیده است. این مسئولیت مشترک ما است که سکوت را بشکنیم، به جلوگیری از سوء استفاده جنسی از کودکان و در نتیجه همه اشکال خشونت علیه کودکان کمک کنیم و اطمینان حاصل کنیم که کودکانی که قربانی خشونت، سوء استفاده و استثمار می شوند، به توجه، کمک و حمایت نیاز دارند."

https://www.newsday.co.zw/local-news/article/200022109/unicef-hails-changes-in-zim-age-of-consent-law

کد خبر 18512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =