حزب زانو پی اف از اقدامات آفریقای جنوبی در جنگ غزه حمایت می کند

کریستوفر موتسوانگوا، سخنگوی ملی حزب، اخیراً در یک نشست رسانه ای در مقر حزب زانو پی اف در حراره، از آفریقای جنوبی به دلیل "تصمیم جسورانه و جهانی" برای طرح اقدامات نسل کشی اسرائیل به دیوان کیفری بین المللی استقبال کرد.

آفریقای جنوبی از دیوان کیفری بین‌المللی می‌خواهد تا اقدامات موقتی برای تعلیق فوری عملیات نظامی اسرائیل در غزه برای جلوگیری از نسل‌کشی اتخاذ کند. حزب حاکم Zanu PF از دولت آفریقای جنوبی به دلیل درخواست آن به دادگاه کیفری بین المللی (ICC) در لاهه برای اعلام حمله نظامی اسرائیل به غزه به عنوان یک اقدام نسل کشی استقبال کرده است. اسرائیل این اتهامات را "بی اساس" خوانده و آفریقای جنوبی را به "همکاری با یک سازمان تروریستی" متهم کرده است. در این درخواست آفریقای جنوبی از دیوان کیفری بین‌المللی می‌خواهد تا اقدامات موقت را برای توقف فوری عملیات نظامی اسرائیل در غزه برای جلوگیری از نسل‌کشی اتخاذ کند.

با این حال، آفریقای جنوبی قتل 1200 اسرائیلی و شهروند خارجی توسط حماس را در اکتبر سال گذشته محکوم می کند. با این وجود، آفریقای جنوبی همچنین استدلال می کند که این حملات حماس نمی تواند کشتار بیش از 30000 فلسطینی از جمله بیش از 7000 کودک را توجیه کند. کریستوفر موتسوانگوا، سخنگوی ملی حزب، اخیراً در یک نشست رسانه ای در مقر حزب زانو پی اف در حراره، از آفریقای جنوبی به دلیل "تصمیم جسورانه و جهانی" برای طرح اقدامات نسل کشی اسرائیل به دیوان کیفری بین المللی استقبال کرد. او گفت که فلسطینی ها در حال حاضر در خطر هستند. جمعیت غزه به دلیل تمایلات و اقدامات نسل کشی دولت و ارتش اسرائیل علیه کل جمعیت در خطر است.

موتسوانگوا گفت که هیچ جنگی تا این حد به یک جمعیت غیرنظامی در یک منطقه بسیار محدود آسیب نرسانده است، از جمله مجازات دسته جمعی مردم، محروم کردن آنها از آب، محرومیت از دارو، محرومیت از مراقبت از آنها. شما توجیه می کنید که می گویید در حال تلاش برای حمله به تروریست هستید. وی گفت: هیچ اقدامی پذیرش نسل‌کشی یا گرایش‌ به نسل‌کشی را توجیه نمی‌کند، مهم نیست که دولت اسرائیل چه می‌کند و تاسف‌آورتر این است که حتی راهبران اسرائیل برای توجیه اینکه چرا باید با یک ملت چنین کنند، اظهارات عجیبی می‌کنند. او از دولت آفریقای جنوبی به خاطر شجاعت و مطرح کردن این موضوع به دیوان کیفری بین‌المللی استقبال کرد. وی در ادامه خاطرنشان کرد: شما لابی قدرتمند اسرائیل در آمریکا را می شناسید. آفریقای جنوبی از آن لابی عبور کرده است. این باعث شده آفریقا احساس غرور کند که ما بخشی از بشریت هستیم. ما به آتش بس نیاز داریم. ما به دسترسی بلامانع به کمک های بشردوستانه به مردم فلسطین نیاز داریم... ما انتظار راه حل دو دولتی برای اسرائیل و مردم فلسطین را داریم. موتسوانگوا؛ از دانشجویان دانشگاه‌های ایالات متحده که علیه آمریکا بعلت ارائه «سلاح‌های کشتار جمعی به ارتش اسرائیل» تظاهرات می‌کنند، تشکر کرد.

https://www.newsday.co.zw/local-news/article/200022103/zanu-pf-wades-into-gaza-conflict

کد خبر 18513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =