انقلاب 1979 ایران در آستانه 45 سالگی، نگاهی اجمالی به دهه ها مقاومت دلاورانه و دستاوردهای پربار

برخلاف برخی از کشورهای نابالغ جهان، ایران دارای میراث تاریخی بسیار غنی است

نوشته: آرنولد مدزیوا 

یازدهم فوریه 2023، چهل و پنج سال از آغاز انقلاب اسلامی ایران می گذرد که جمهوری اسلامی ایران را به دنیا آورد. انقلاب 1979 شاهد تغییر دوره ای از سلطنت محمدرضا شاه پهلوی بود. اصالتا ایرانی اما وفادارتر و بیشتر به آمریکا تمایل داشت! سقوط او از قدرت راه را برای امام روح الله موسوی خمینی (ره) هموار کرد که نه تنها از لحاظ فرهنگی ایرانی بود، بلکه به آرمان ایرانی وفادار، مصمم و میهن پرست بود. دردهای طاقت فرسایی که توسط این انقلاب بر سیاست خارجی آمریکا تحمیل شد، دلیلی بر نفرت و خواست آنها برای انقراض ایران است. اما علیرغم تلاش های سلطه طلبانه و اهریمنی غرب برای محو دستاوردهای انقلاب، جمهوری اسلامی ایران به طور معجزه آسایی در زمینه نوآوری ها و دستاوردها سر به فلک کشیده است. علاوه بر دستاوردهای داخلی، ملت ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای که به عنوان یک محور مقاومت در برابر محور مضحک شرارت (آمریکا، اسرائیل صهیونیستی و خدمه باند مافیایی آنها) ظاهر شده است.

برخلاف برخی از کشورهای نابالغ جهان، ایران دارای میراث تاریخی بسیار غنی است. علاوه بر این، بیشتر ادبیات گردآوری شده در دوران امپراتوری اسلامی به نویسندگانی ایرانی الاصل همانند ابوهریره و ابن کثیر نسبت داده شده است. و در عصر حاضر نیز نابغه های فکری در زمینه های فلسفه و عرفان از جمله آیت الله مرتضی مطهری، دکتر علی شریعتی و حضرت امام خمینی زیسته اند. دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران به طور شگفت‌انگیزی برجسته و پربار اتفاق افتاده است که بینندگان را متحیر کرده است. ذکر همه نمونه های خاص از دستاوردهای آن کار بزرگی است، بنابراین چند نمونه منتخب از آنجایی که قسمت اصلی این مقاله است، مشخص خواهد شد.

1) محور مقاومت بودن که در برابر محور شرارت، در پاسداری از انقلاب، تمامیت ارضی و قطع نفوذ سلطه‌جویان می‌ایستد.

2) ایران بر اهمیت همکاری منطقه‌ای در مقابله با اقدامات جنگ‌افروزانه صهیونیست‌ها در خاورمیانه، کشورهای حوزه خلیج‌فارس و به طور کلی جهان تاکید کرده است.

3) ایران به خود می بالد که تنها دولت دین سالار در جهان است که قوانین الهی را اعمال می کند. بنابراین اساس قوانین الهی است.

4) موضع تزلزل ناپذیر در برابر تروریسمی که ایران نیز قربانی آن است و احترام بی طرفانه آن به توافقات بین المللی مانند معاهده منع گسترش تسلیحات (NPT) و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)

5) ایران در وضعیت کنونی خود نمونه کاملی از سازگاری دموکراسی و مشروطیت با حکومت اسلامی است. انتخابات برای کرسی های ریاست جمهوری و مجلس برگزار می شود.

با نزدیک شدن به سال 2000، نرخ باسوادی زنان از 35.5 درصد در سال 1976 به 79 درصد افزایش یافت که در راستای ریشه کنی تعصب جنسیتی است که توسط اهداف توسعه هزاره فرض شده است. دانش‌آموزان در مسابقات ریاضی و شیمی به ترتیب در المپیادهای 1997 و 1998 مقام اول را کسب کرده‌اند. از سال 1979، صنعت انرژی آن با برنامه‌های توسعه‌ای که شامل طرح‌های عظیم تولید برق بود، افزایش یافت. صنعت پتروشیمی، انرژی هسته ای، گاز طبیعی و نفت از سال 1979 تاکنون شکوفا شده است.

در بخش کشاورزی که موتور انسان را تغذیه می کند، گام های توسعه بی شماری برداشته شده است. به عنوان مثال گندم در تولید بسیار افزایش یافته است. دامپروری و شیلات (شیلات) که شاهد افزایش چند برابری در تولید خاویار، میگو و ماهی بوده است.

فناوری و علوم پزشکی نوآوری های مدرنی را تجربه کرده اند که می توان آن را با ارائه واکسن کووید 19 خود در موزه نوآوری های دارویی خود توجیه کرد. بخش علوم هسته ای ایران به طور غیرقابل انکاری در حال شکوفایی است، اما گاهی تحت تأثیر عناد غرب قرار می گیرد که به کشتار دانشمندان ایرانی متوسل می شوند، برای مثال مصطفی احمدی روشن 33 ساله که در 1 نوامبر 2012 شهید شد.

نظام بانکی ایران با وجود اینکه با مجموعه‌ای از تحریم‌ها و توقیف چندین میلیارد دارایی خارجی دست و پنجه نرم کرده است، هیچ‌گاه ارزش خود را از دست نداده است.  وقتی تحریم‌ها و بی‌ثباتی بی‌ثمر بود، هژمونی غرب به استفاده از امکانات مخفی رسانه‌ای خود متوسل شد. ایران به‌عنوان ملتی تروریست و جنگ افروز معرفی شد، اما تمام اتهامات اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی آن‌ها باطل شد، زیرا قرن بیست و یکم طیف وسیع‌تری از رسانه‌ها را فراهم می‌کند. تکنولوژی به من، یکی از ساکنان موتاره در زیمبابوه، این امکان را داد که پرس تی وی ایران را تماشا کنم و برنامه ای به نام زنان ایران را در تلویزیون زیمبابوه (zbc) تماشا کنم. رسانه ها دنیا را بسیار کوچکتر کرده اند، ما را نزدیک تر و آشناتر کرده اند. به یکدیگر و حقایق میدانی ثابت می کند که ایران قربانی مقاومت در برابر صهیونیسم است که در سیاست خود غیرمنطقی و تهاجمی به نظر می رسد….

https://www.herald.co.zw/1979-iranian-revolution-on-threshold-45-a-glimpse-of-decades-of-valiant-resistance-and-prolific-achievements/

کد خبر 18514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =