وزیر فرهنگ روسیه به کشورهای عربی منطقه سفر کرد

وزیر فرهنگ روسیه 13-7 فوریه به بحرین، عمان و امارات متحده عربی سفر کرد. در این سفر کاری الگا لوبیماوا با مقامات مختلف این کشورها دیدار و گفتگو نمود.

وزیر فرهنگ روسیه 13-7 فوریه به بحرین، عمان و امارات متحده عربی سفر کرد. در این سفر کاری الگا لوبیماوا با مقامات مختلف این کشورها دیدار و گفتگو نمود. وی اعلام کرد: ما با همکاران خود در بحرین در مورد چشم‌انداز همکاری در زمینه‌های مختلف بحث کردیم. وی افزود: برنامه ویژه‌ای با بهترین نمونه‌هایی از فرهنگ روسیه تدارک دیده خواهد شد و تورهایی از تئاترها، ارکسترها و گروه‌های برجسته و نمایشگاه‌هایی از آثار بزرگترین موزه‌ها، نمایش سیرک، مسترکلاس‌ها و برنامه‌های آموزشی تحت عنوان؛ فصول روسیه خواهیم داشت.

وزیر فرهنگ در عمان نیز با برخی مقامات دیدار کرد. وی در اینباره اظهار داشت: ما در مورد چشم‌انداز پروژه‌های خلاقانه مشترک صحبت داشتیم و به همراه شرکای عمانی خود آماده هستیم تا روی ابتکار ایجاد یک آکادمی هنر کودکان در مسقط و همچنین کمک به آموزش معلمان در زمینه آموزش هنرهای خلاق کار کنیم.وی درسفر به امارات نیز در ابوظبی در کنفرانس جهانی یونسکو پیرامون آموزش برای فرهنگ و هنر سخنرانی کرد.وی در بخشی از سخنرانی گفت: دسترسی برابر برای همه به آموزش خلاق یک اولویت مطلق سیاست فرهنگی دولتی روسیه است. او تجربه روسیه و رویکردهای سازماندهی فرآیند آموزشی در حوزه فرهنگ را با حضار به اشتراک گذاشت:

وزیر فرهنگ روسیه به کشورهای عربی منطقه سفر کرد

ما 5 میلیون کودک در 5 هزار مدرسه کودکان و 200 هزار گروه خلاق در حال تحصیل داریم. طبق طرح ملی «فرهنگ»، مدارس و دانشکده‌ها در حال نوسازی، تامین آلات موسیقی به روز و خرید تجهیزات مدرن در دستور کار هستند. بیش از 6 هزار نفر در 67 آموزشگاه صنایع خلاق تحصیل می‌کنند. حدود 80 هزار دانشجو در 75 دانشگاه تخصصی فرهنگیان آموزش می‌بینند و در سال تحصیلی جاری 5500 دانشجو از 103 کشور جهان در دانشگاه‌های تابعه وزارت فرهنگ روسیه مشغول به تحصیل‌اند.

خبر خلاصه شده از چندین مورد خبر، منبع کانال تلگرامی وزیر فرهنگ روسیه    https://t.me/olga_b_lyubimova

کد خبر 18660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =