گفتگو و تبادل نظر با دانشجویان منطقه تیومن روسیه

دعوت به همکاری گروه‌های مخرب از طریق فضای مجازی به عنوان یک تهدید با دانشجویان تیومن مورد بحث قرار گرفت. این رویداد با هدف جلوگیری از ایدئولوژی تروریسم و افراط‌گرایی در بین جوانان در مرکز دانشجویی منطقه تیومن برگزار شد.

6 مارس 2024

سخنرانان حاضر رئیس بخش انجمن‌های ملی-فرهنگی کمیته امور ملیت‌های منطقه تیومن ویلدان یاکوپوف، متخصص مرکز آموزش میهنی دانشگاه ایالتی تیومن، مشاور مفتی در روابط عمومی و رسانه دینار نافیکوف و رئیس مرکز فرهنگی «پیوند» تاجیکستان عبدالله کریم اف به سخنرانی پرداختند.دانشجویان دانشگاه‌ها و کالج‌های پایتخت منطقه تیومن برای گفتگو با کارشناسان حوزه روابط بین اقوام و ادیان گردهم آمدند.

در این گفتگوی یک ساعته، دانشجویان توانستند با روش‌هایی که نمایندگان گروه‌های مخرب برای مشارکت دادن جوانان در صفوف خود استفاده می‌کنند، آشنا شوند. کارشناسان همچنین در مورد اقدامات تحریک‌آمیز برای نفرت‌پراکنی در جامعه روسیه بر اساس مذهب، ملیت، زبان و نژاد صحبت کردند.

لازم به ذکر است در چند سال گذشته کار مشترک فعالی با ماهیت پیشگیرانه و آموزشی در منطقه تیومن با هدف جلوگیری از توسعه بیگانه‌هراسی، رادیکالیسم، ایده‌های افراطی و سایر پدیده‌های مخرب در جامعه انجام شده است. وبسایت اداره دینی مسلمانان روسیه در این باره نوشت: کارآمدی در این مسیر می‌تواند با تلاش مشترک مقامات دولتی، نهادهای مجری قانون، سازمان‌های آموزشی و نهادهای جامعه مدنی به دست آید.

منبع:https://www.muslim.ru/articles/759/39543/

کد خبر 18765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =