دیدار امام محتسب سنت‌پترزبورگ و منطقه لنینگراد دمیر حسینوف با دانشجویان دانشگاه دولتی آموزشی روسیه

در ماه مبارک رمضان، دانشجویان مؤسسه تاریخ و علوم اجتماعی دانشگاه دولتی آموزشی روسیه؛ قدیمی‌ترین دانشگاه آموزشی کشور، به عنوان بخشی از برنامه آموزشی، از اداره دینی مسلمانان سنت‌پترزبورگ و منطقه لنینگراد بازدید کردند.

امام محتسب سنت‌پترزبورگ و منطقه لنینگراد دمیر حسینوف با دانشجویان دانشگاه دولتی آموزشی روسیه دیدار کرد.

در ماه مبارک رمضان، دانشجویان مؤسسه تاریخ و علوم اجتماعی دانشگاه دولتی آموزشی روسیه؛ قدیمی‌ترین دانشگاه آموزشی کشور، به عنوان بخشی از برنامه آموزشی، از اداره دینی مسلمانان سنت‌پترزبورگ و منطقه لنینگراد بازدید کردند.در این دیدار، نماینده تام‌الاختیار رئیس اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه در ناحیه فدرال شمال غربی، رئیس اداره روحانی مسلمانان سنت‌پترزبورگ و منطقه لنینگراد، امام محتسب دمیر حسینوف، اصول فعالیت ادارات معنوی مسلمانان روسیه، تمرکز آنها بر ارتقای صلح و هماهنگی و بردباری در جامعه و همچنین توسعه احترام متقابل به مهمانان را بیان کرد.در این جلسه آنها در مورد وحدت ادیان سنتی ابراهیمی، اعتدال، مدرنیسم و معرفت دینی امروزی صحبت کردند. آنها به ویژه به موضوع فرهنگ کلامی به عنوان عاملی برای حفظ ثبات در فضای فرهنگی اجتماعی پرداختند.

از جمله مواردی که برای دانشجویان تبیین شد پیرامون دین اسلام با نفوذ عمیق آرمان اجتماعی در نظام دینی-هنجاری زندگی مسلمانان بود. به دانشجویان توضیح داده شد که برای هر مسلمان، انجام وظیفه دینی در مسیر رسیدن به یک آرمان اجتماعی بسیار مهم است و سازمان‌های مسلمان باید زیرساخت‌های لازم را برای این امر ایجاد کنند و بدانند که احیاء و تقویت ایمان نباید خارج از دکترین اجتماعی اسلام باشد.

منبع:https://muslim.ru/articles/287/39612/

کد خبر 18868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =