معرفی مراکز: انستیتو دولتی تاریخ هنر وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه

مرکز پیشرو روسیه برای مطالعه جامع هنر داخلی و خارجی از تمام مناطق جهان است. این انستیتو دارای 4 شورای پایان‌نامه در زمینه هنرهای نمایشی، موسیقی، تجسمی و تزئینی و معماری، مطالعات فرهنگی و زیبایی‌شناسی است.

مرکز پیشرو روسیه برای مطالعه جامع هنر داخلی و خارجی از تمام مناطق جهان است. این انستیتو دارای 4 شورای پایان‌نامه در زمینه هنرهای نمایشی، موسیقی، تجسمی و تزئینی و معماری، مطالعات فرهنگی و زیبایی‌شناسی است.

این انستیتو با تصمیم هیئت رئیسه آکادمی علوم اتحاد جماهیر شوروی در سال 1944 ایجاد شد و در سال 1962 به حوزه قضایی وزارت فرهنگ اتحاد جماهیر شوروی منتقل گشت. بنیانگذاران آن چهره‌های برجسته فرهنگ و علم روسیه هستند.

این انستیتو پروژه‌های بنیادی را در مورد تاریخ هنر اروپا و روسیه انجام می‌دهد، از جمله انتشار تاریخ هنر روسیه در 22 جلد (از سال 2000) و در حال انجام فعالیت‌های گسترده‌ای برای ایجاد کد آثار معماری و هنرهای یادبود است. روسیه، تحقیق در مورد جامعه‌شناسی و اقتصاد فرهنگ و هنر، انجام فعالیت‌های تخصصی در زمینه میراث فرهنگی و هنر معاصر، مشارکت در توسعه قوانین قانونی و اسناد نظارتی فدراسیون روسیه.

شورای علمی تاریخ هنر آکادمی علوم روسیه بر اساس این انستیتو فعالیت می‌کند. کارمندان موسسه کارشناسان دولتی در زمینه حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی، اعضای شوراهای کارشناسی وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه، دومای دولتی فدراسیون روسیه و غیره هستند.

انستیتو از طریق تحصیلات تکمیلی، مسابقات و دوره‌های کارآموزی علمی، پرسنل علمی خود را تربیت می‌کند. یک برنامه انتشارات گسترده در این انستیتو اجرا می‌شود از جمله انتشار پنج مجله صنعتی پیشرو؛ «مطالعات هنر»، «پرسش‌های تئاتر»، «بولتن بخش هنر قدیمی روسیه»، «هنر موسیقی»، «نظریه و تاریخ» و «فرهنگ هنری».

این انستیتو در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری فعال است از جمله:

دپارتمان مطالعات فرهنگ‌های منطقه‌ای

بخش هنر اروپای مرکزی

بخش هنر ایبری-آمریکایی

بخش هنر آسیا و آفریقا

رییس انستیتو: ناتالیا ولادیمیرونا سیپوفسکایا

دکترای تاریخ هنر

مدیر موسسه تحقیقات علمی دولتی فدرال موسسه دولتی تاریخ هنر وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه، از سال 2013.

همچنین:

بنیانگذار و مدیرکل انتشارات پیناکوتک، سردبیر سالنامه‌ای به همین نام، از سال 1996

جوایز:

مدال طلای آکادمی هنر روسیه

گواهی‌های افتخار از وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه

راه ارتباط:institut@sias.ru

منبع:https://sias.ru/institute/

کد خبر 18884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =