ایران 300 موشک و پهپاد به اسرائیل پرتاب کرد

صدای انفجار در شهرهای سراسر اسرائیل شنیده شد و آژیر حملات هوایی در بیش از 720 نقطه به صدا درآمد

ایران شنبه شب به عنوان پاسخی به حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق سوریه در اول آوریل، حمله ای را به اسرائیل آغاز کرد. حمله به اسرائیل در حالی پیش بینی می شد که کشور در حالت آماده باش بود. به گفته اسرائیل، ایران بیش از 300 پهپاد و موشک پرتاب کرده است.

ارتش اسرائیل گفت که موشک‌های کروز و هواپیماهای بدون سرنشین عمدتاً خارج از حریم هوایی اسرائیل، هم توسط خود ارتش و هم از سوی کشورهای حامی اسرائیل، به‌ویژه ایالات متحده، رهگیری می‌شوند. اسراییل در میان سایر کشورهای غربی از سوی بریتانیا و فرانسه نیز حمایت می شود. به گزارش الجزیره، با سرنگونی پهپادها و موشک‌ها توسط سامانه های رهگیر، صدای انفجار در شهرهای سراسر اسرائیل شنیده شد و آژیر حملات هوایی در بیش از 720 نقطه به صدا درآمد. به گفته ارتش اسرائیل، تنها تعداد کمی از موشک ها به پایگاهی در جنوب اسرائیل، «که در آن آسیب جزئی به زیرساخت‌ها وارد شد» صورت گرفت. یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل گفت: ما به همراه ایالات متحده و شرکای دیگر توانستیم از خاک اسرائیل دفاع کنیم. خسارت بسیار کمی وارد شد - این نتیجه عملیات چشمگیر ارتش اسرائیل است. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت: ایران و گروه‌های نیابتی‌اش در یمن، سوریه و عراق حمله هوایی بی‌سابقه‌ای را علیه تأسیسات نظامی در اسرائیل انجام دادند. ما به اسرائیل کمک کردیم تا تقریباً همه آنها را نابود کند.

پس از پرتاب موشک ها، بایدن سفر خود را برای بازگشت به کاخ سفید کوتاه کرد و بنا بر گزارش ها پس از صحبت با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، گفت: «فردا رهبران گروه ۷ را برای هماهنگی یک واکنش دیپلماتیک واحد به حمله گستاخانه ایران تشکیل می دهم».  آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای حمله ایران را به شدت محکوم کرد. نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد گفته است که موضوع حمله اسرائیل به سفارت خود در سوریه را پایان یافته می داند و اگر رژیم اسرائیل اشتباه دیگری مرتکب شود، پاسخ "به طور قابل ملاحظه ای شدیدتر" خواهد بود.

با افزایش جنگ ها و شرکت کنندگان در جنگ ها، در سطح جهانی ترس از جنگ جهانی سوم وجود دارد. در حال حاضر 3 جنگ بزرگ در جهان وجود دارد: جنگ در سودان، حمله روسیه به اوکراین، و درگیری اعراب و اسرائیل. که حمله ایران بخشی از آن است.

https://www.pindula.co.zw/2024/04/14/iran-launches-300-missile-and-drones-on-israel/

کد خبر 19159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =