برگزاری نمایشگاه آثار زنان هنرمند در گالری ملی

در گالری ملی زیمبابوه از هنرمندان زن تقدیر شد

گالری ملی زیمبابوه جمعه گذشته با موفقیت میزبان نمایشگاه ویژه ای بود که به زنان در هنرهای تجسمی اختصاص داشت و دستاوردها و چالش های آنها را آشکار کرد. این رویداد که با موضوع «فقط آنچه آشکار می شود می تواند شناخته شود» برگزار شد، شاهد تجلیل از برخی از زنان هنرهای تجسمی از جمله آماندا موشات، اوا راات، ماویس تاوزنی، چیپو ماپوندرا و سابینا موتسواتی، آماندا نورتون و مارتینا بود.

این نمایشگاه بر روی آثار زنان در هنرهای تجسمی متمرکز بود که مشارکت و مبارزات آنها در دنیای هنر را برجسته می کرد. باربارا گوتوره، یکی از متصدیان نمایشگاه، در سخنرانی خود در این نمایشگاه گفت: زنانی که در هنر فعالیت می کنند با تهدید آزار جنسی، انگ، و تبعیض روبرو هستند، زیرا پویایی قدرت در فضای کار هنوز در دست همتایان مرد آنهاست. یکی دیگر از شرکت‌کنندگان، آماندا موشاته، که آسیب‌پذیری مادران مجرد در جامعه را بررسی می‌کند، خوشحالی قلبی خود را از به رسمیت شناختن زنان ابراز کرد.

ایوا راث، هنرمند نساجی که از یک سفره به عنوان مواد خود استفاده می­کرد، قطعه خود را توضیح داد که آن را "قصه یک زن" نامید. او توضیح داد: "من دوست دارم هنر مفید و کاربردی باشد." شما می توانید پشت میز بنشینید و یک گفتگوی واقعی داشته باشید. اثر من نشان دهنده نقش ها و مسئولیت هایی است که زنان در جامعه دارند و همچنین چالش ها و شادی هایی که با آن روبرو هستند.

https://www.sundaynews.co.zw/rain-dance-symbolism-associated-with-njelele-shrine-2

کد خبر 19237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =