۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
بیداری مجدد جنبش جهانی ضد غرب

در ایالات متحده، آلمان، فرانسه و بریتانیا، صداهای معترض به طرز وحشیانه ای خاموش شده و به طور سیستماتیک سرکوب می­شوند. نهادهای امنیتی دولتی، مؤسسات شرکتی و گروه های ذینفع در این هدف شوم همکاری دارند.

هنگام برخورد با فردی که از او به عنوان یک لیبرال یاد می شود، باید محتاط بود. به عنوان مثال، لیبرال کسی است که با هر جنگی به جز جنگ کنونی مخالف است و همچنین از همه جنبش‌های حقوق مدنی حمایت می‌کند، به جز جنگی که اکنون در جریان است. این به درستی برای توصیف تشکیلات لیبرال غربی کنونی مناسب است. آنها وانمود می کنند که نگران نابودی مداوم فلسطینیان در غزه هستند، اما همچنان کارهایی را انجام می دهند که وضعیت موجود را حفظ می کند، مانند ارسال سلاح به اسرائیل.

تفکر لیبرال طرفدارانی دارد که اقدامات فلسطینی ها را به خاطر مبارزه با کشتار آنها، محکوم می­کند. یا افرادی که فلسطینی ها را به خاطر مقاومت در برابر قلع و قمع کردن آنها، سرزنش می­کنند. در حالی که آنها می دانند که تاریخ مقاومت فلسطین از 7 اکتبر آغاز نشده است، با این حال حماس را محکوم می کنند. لیبرال ها هر کسی را که ایدئولوژی آنها را مورد انتقاد قرار می دهد، "ترول روسی" یا "جاسوس چینی" می­دانند.

بنابراین، آنها خطرناک ترین موجود در اتحادیه غرب هستند، یعنی آمریکای شمالی و اروپای غربی. آنها می خواهند غرب را دموکراتیک، به عنوان حامی حق اعتراض، حق تجمع و حق آزادی بیان جلوه دهند. با این حال، این فریب است!

در پردیس‌های دانشگاهی ایالات متحده، دستگیری‌های متعدد دانشجویان دانشگاه بعلت تظاهرات مسالمت‌آمیز برای همبستگی با فلسطینی‌هایی که به دست دولت اسرائیل در معرض نابودی قرار دارند، نشان می‌دهد که دستور کار دستیابی به آزادی‌های کامل در غرب، غیر واقعی است. شیوه‌ای که دولت ایالات متحده نسبت به دیدگاه‌های مخالف اتخاذ کرده است، منعکس‌کننده این واقعیت است که دستور کار سرمایه‌داری اکنون در حال زوال است.

علاوه بر خشونت پلیس علیه سیاهان در طول جنبش حقوق مدنی در دهه 1960، کمی بیش از 10 سال پیش این جنبش اشغال وال استریت بود که به طور مسالمت آمیزی به سرمایه داری غربی اعتراض کرد که توسط پلیس ایالات متحده با خشونت سرکوب شد. از سال 2018، پلیس فرانسه به طور سیستماتیک با خشونت علیه جنبش جلیقه زردها که علیه سرمایه داری قیام کرده بودند، پاسخ داده است. اعتراضات با خشونت سرکوب شد و حق تظاهرات آنها به حالت تعلیق درآمد. یک روند سیستماتیک و الگوی روشمند توسط دولت های غربی برای عدم اجازه و سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز، صداهای مخالف و مبارزات علیه پایگاه های سرمایه داری اجتماعی-اقتصادی و سیاسی، به کار گرفته شده است.

سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات مسالمت‌آمیز در غرب را نباید به‌عنوان یک امر فانتزی نگاه کرد، بلکه باید آن را به‌عنوان سرکوب کاملاً یکپارچه مخالفان توسط دولت در نظر گرفت. در پنج ماه گذشته مشخص شد که حق اعتراض، تجمع و سخنرانی معترضان در غرب سلب می شود. در ایالات متحده، آلمان، فرانسه و بریتانیا، صداهای معترض به طرز وحشیانه ای خاموش شده و به طور سیستماتیک سرکوب می­شوند. نهادهای امنیتی دولتی، مؤسسات شرکتی و گروه های ذینفع در این هدف شوم همکاری دارند.

دولت ایالات متحده اکنون دانشجویانی را هدف قرار می‌دهد که رهبری یک بیداری جهانی ناشی از نسل‌کشی فلسطین توسط دولت اسرائیل، را برعهده دارند و بریتانیا، آلمان و فرانسه نیز در آن شریک هستند.

این کشورها تلاش می کنند اعتراضات دانشجویی در محوطه دانشگاهی در ایالات متحده، فرانسه و بریتانیا را جرم انگاری کنند. آنها می خواهند که همه چیز در مقابل صلح مثبت که وجود عدالت است، بدون تنش باقی بماند. بیداری مجدد جهان در حال حاضر با پدیده ای مواجه است که در آن رسانه های جریان اصلی غربی، جریان اطلاعات را محدود می کنند، به ویژه با هدف قرار دادن مخاطبان مسن تر. درباره وضعیت غزه، لیبرال‌های غربی می‌دانند که افراد مسن به رسانه‌های سنتی تکیه می‌کنند، جایی که خط مسلط تشکیلات لیبرال است و همیشه در دست دولت اسرائیل است. به همین دلیل، در روایات رسانه‌های غربی به دانشجویان دانشگاه‌های بیدار در غرب توجهی نشده است. با این حال، آنها به رسانه‌های اجتماعی و رسانه‌های جایگزین متوسل شده‌اند که نسل‌کشی فلسطینی‌ها را به‌صورت مستقیم پخش می‌کنند.

جوانان این واقعیت را می بینند که رسانه های غربی تلاش می کنند تا مخاطبان مسن تر به واقعیت ها دسترسی پیدا نکنند. همچنین آخرین نظرسنجی ها علیه دولت بایدن نشان می دهد که اقدامات وی با اقبال اقلیت همراه است. جهان، در بیداری خود، اکنون آگاه است که لیبرال ها مشتاق مخالفت با هرگونه تلاش برای رهایی و آزادی واقعی هستند.

جوانان اکنون به این ایده آگاه شده اند که نشان دادن همبستگی با فلسطینیان در غزه، درخواست از دانشگاه ها برای قطع روابط با اسرائیل و کنار گذاشتن هر چیزی که امکان نسل کشی در غزه را فراهم می کند، فراخوانی برای محافظت از بشریت است. آنها همچنین به بی عدالتی مشهودی که توسط رهبرانشان انجام می شود واکنش نشان می دهند.

در حالی که دستگیری دانشجویان نشان دهنده این است که وضعیت دانشگاهی در بریتانیا، فرانسه، آلمان و ایالات متحده در حال بدتر شدن است، اما دانستن اینکه دانشجویان توجه دارند که حمایت از افرادی که در معرض نسل کشی هستند به معنای یهودی ستیزی نیست، مایه خرسندی است. این بدان معناست که مردم نمی خواهند کشورهایشان در نسل کشی شریک باشند. همچنین انتقاد از رژیم نسل کش و آپارتاید اسرائیل، یهودی ستیزی نیست. از طریق چنین اقدامات نسل کشی است که صدها هزار یهودی نیز قیام می کنند و به رهبران اسرائیلی خود می گویند که "شما نماینده ما نیستید".

موضع لیبرال غرب در قبال فلسطین ثابت کرده است که این آخرین میخ بر تابوت مشروعیت لیبرال است. در یک نقطه، جهان باید به این نتیجه برسد که لیبرال ها برای خدمت به منافع کسی کار نمی کنند. آنها مردم را فریب می دهند تا نشان دهند که به آنها اهمیت می دهند. مردم فلسطین سال‌هاست که تظاهرات مسالمت‌آمیز را امتحان کرده‌اند، به مجامع بین‌المللی متوسل شده‌اند و از توان خود برای مقاومت در برابر جلادان خود به هر طریق ممکن برخوردارند. آنها نشان داده اند که در مقابل غرب، هیچ کس نباید انتظار داشته باشد که آزادی را به صورت مسالمت آمیز به دست آورد. دانشجویان دانشگاه‌های غربی در برابر اینکه نظام لیبرال باید زمان آزادی مردم را تعیین کند، مقاومت می‌کنند.

https://www.herald.co.zw/reawakening-of-an-anti-west-global-movement/

کد خبر 19469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =