نامه رهبر ایران به دانشجویان آمریکا یادآور مسئولیت تاریخی بشریت است

در پی ارسال نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی خطاب به دانشجویان باوجدان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا، مایس قربانف کارشناس مسائل سیاسی و خاورمیانه در روسیه در گفتگو با خبرنگار ایرنا در مسکو، درباره نامه رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: این نامه یادآور مسئولیت تاریخی بشر در مقطع حساس کنونی و گواه دیگری بر آینده‌نگری ایشان است.

در پی نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی خطاب به دانشجویان باوجدان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا، مایس قربانف کارشناس مسائل سیاسی و خاورمیانه در روسیه در گفتگو با خبرنگار ایرنا در مسکو، درباره نامه رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: این نامه یادآور مسئولیت تاریخی بشر در مقطع حساس کنونی و گواه دیگری بر آینده‌نگری ایشان است.

وی افزود:‌ نامه آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به دانشجویان آمریکایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و با توجه به روشنگری ابعاد و حقایق در موضوع فلسطین و مسئولیت جامعه بشری، حق و باطل را از یکدیگر جدا می‌کند، از این رو، یک نامه تاریخی محسوب می‌شود.

قربانف ادامه داد: نگارش این نامه خطاب به دانشجویان آمریکایی که نمی‌خواهند کشورشان در تاریخ به عنوان کشور متجاوز و حامی تجاوز و وحشی‌گری رژیم اسرائیل ثبت شود،‌ قابل توجه است، آن هم در زمانی که دقیقا دولت آمریکا در این مسیر حرکت می‌کند و اقدامات آن در حمایت از رژیم کودک‌کش اسرائیل در دیدگان و حافظه همه جهانیان ثبت شده است.این تحلیلگر روس گفت: آیت‌الله خامنه‌ای در این نامه با اعلام همبستگی ایران با دانشجویان آمریکایی، پیام امیدبخشی را به حامیان مردم فلسطین در آمریکا و دیگر کشورهای جهان دادند. آیت‌الله خامنه‌ای به آنان یادآور شدند؛ آینده متعلق به آنها است و قبل از آن که دیر شود، باید جلوی اقدامات آمریکا و رژیم اسرائیل گرفته شود.وی ادامه داد: از نگاه من، دانشجویان آمریکایی در این مرحله سرنوشت‌ساز از تاریخ بشریت، به تداوم فشارها بر کاخ سفید ادامه دهند و از کشتار انسان‌های مظلوم و بی‌دفاع در فلسطین جلوگیری کنند.

قربانف عنوان کرد: نامه رهبر عالی انقلاب اسلامی به دانشجویان آمریکایی همچنین با این پیام همراه است که جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با همه خردمندان و عقلای جهان برای برقراری صلح حقیقی در جهان است. وی ادامه داد: این نامه، بازتاب بسیار مثبتی در جامعه جهانی داشت و مباحث طرح شده در آن، گواه دیگری بر آینده‌نگری ایشان است.

منبع: https://irna.ir/xjQL2m

5 ژوئن 2024

کد خبر 19789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =