انستیتو مطالعات فرهنگی مدرسه عالی اقتصاد روسیه

این انستیتو از زیرمجموعه‌های مدرسه عالی اقتصاد روسیه است. مأموریت انستیتو تحقیقات فرهنگی، ایجاد درک مبتنی بر علم از فرآیندهای فرهنگی مدرن، حمایت تخصصی و عملی از سیاست‌های فرهنگی دولتی و فعالیت‌های عمومی در زمینه فرهنگ، پروژه‌ها و اقدامات فرهنگی مهم اجتماعی، توسعه و اجرای مدرن است.

مأموریت انستیتو تحقیقات فرهنگی، ایجاد درک مبتنی بر علم از فرآیندهای فرهنگی مدرن، حمایت تخصصی و عملی از سیاست‌های فرهنگی دولتی و فعالیت‌های عمومی در زمینه فرهنگ، پروژه‌ها و اقدامات فرهنگی مهم اجتماعی، توسعه و اجرای مدرن است. اشکال توسعه مؤلفه خلاق سرمایه انسانی، حفظ میراث فرهنگی و طبیعی، توسعه اجتماعی-فرهنگی سرزمین‌ها و توسعه صنایع فرهنگی و خلاق از دیگر بخش‌های هستند که این انستیتو تحقیقات خود را در این رشته‌ها انجام می‌دهد.

اهداف اصلی انستیتو عبارتند از:

تشکیل کانون دانش و شایستگی‌های کارشناسی در زمینه فرهنگ مدرن،

شیوه‌ها و فرآیندهای فرهنگی،

صنایع فرهنگی و خلاق و ویژگی‌های منطقه‌ای آنها،

پیدایش تاریخی و روندهای مدرن،

زیرساخت‌های نهادی و مدل‌های نوین اجرا و توسعه.

تقویت جایگاه مدرسه عالی اقتصاد و مشارکت در اجرای ماموریت اجتماعی با هدف حل مشکلات مشکلات ملی

تشکیل یک محیط آموزشی پروژه محور از طریق مشارکت گسترده دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در فعالیت‌های کارگاه‌های انستیتو،

استفاده گسترده از نتایج تحقیق و توسعه علمی در فرآیند آموزشی دانشگاه.

این انستیتو دو مرکز تحقیقاتی را مدیریت می‌کند:

آزمایشگاه تحقیقات فرهنگی

این آزمایشگاه پیشرفت‌های تحقیقاتی در زمینه مطالعات فرهنگی، حمایت علمی و روش‌شناختی از پروژه‌های انستیتو را انجام می‌دهد.

فعالیت‌های علمی این آزمایشگاه در دو حوزه اصلی متمرکز است:

جامعه‌شناسی فرهنگی و شیوه‌های مدرن فرهنگی و اوقات فراغت؛

تاریخچه و وضعیت فعلی نهادها و سیاست‌ها در حوزه فرهنگ (از جمله حوزه‌های مرتبط علمی و آموزشی).

مرکز تحقیقات کاربردی و میدانی

این مرکز پروژه‌های کاربردی فدرال و منطقه‌ای را در زمینه فرهنگ اجرا می‌کند، مسئولیت تعدادی از بخش‌های نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی و اوقات فراغت و صنایع فرهنگی را بر عهده دارد، تحقیقاتی را در مورد روندهای فرهنگی انجام می‌دهد و همچنین تحقیقاتی را در راستای منافع سازمان‌های فردی، فدرال و وابسته شهرداری را بر عهده دارد.تجربه فعالیت‌های پروژه‌ای کارکنان موسسه به آنها امکان اجرای طیف گسترده‌ای از پروژه‌های کاربردی و مشاوره‌ای را می‌دهد.

منبع: https://ics.hse.ru/

کد خبر 19873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =