ازبربانک روسیه محصولات جدیدی را بر اساس موازین شرعی عرضه می‌کند

این بانک روسی تعدادی از محصولات را روانه بازار کرده است که ساختار آنها مطابق با هنجارهای مالی اسلامی است و توسط شورای مشورتی شریعت بانک تأیید شده است.

این بانک روسی تعدادی از محصولات را روانه بازار کرده است که ساختار آنها مطابق با هنجارهای مالی اسلامی است و توسط شورای مشورتی شریعت بانک تأیید شده است.

ازبربانک روسیه محصولات جدیدی را بر اساس موازین شرعی عرضه می‌کند.

به گفته نایب رئیس ازبربانک؛ آناتولی پوپوف در حال حاضر، حجم درخواست‌های کسب و کار برای تامین مالی سرمایه در گردش اسلامی از 300 میلیون روبل فراتر رفته است.

به گفته وی، این محصولات بر اساس استراتژی یک مدل خدماتی انسان محور است که در آن، ارزش های مشتریان و شرکای اصلی دیده شده است.از جمله محصولاتی که در دست اجراست فاکتورینگ «عقد مرابحه»[1] است.

ازبربانک برای تامین مالی مشارکت و پروژه‌های ویژه، همراه با یکی از شرکت‌های تابعه SberFacting Bank، مرابحه را برای مشتریان شرکتی راه‌اندازی کرد.

یکی دیگر از محصولات لیزینگ «اجاره» است. قرار است در اوایل آگوست در تعدادی از مناطق روسیه راه‌اندازی شود. لیزینگ اسلامی شامل واگذاری نوع خاصی از ملک به مستأجر در ازای پرداخت اجاره است که فقط از لحظه انتقال ملک وصول می‌شود. نائب رئیس Sberbank خاطرنشان کرد: مهم است که دارایی‌های اجاره شده باید دقیقا برای هدف مورد نظر مطابق با هنجارهای مالی اسلامی استفاده شود.

پس از ارزیابی اولین نتایج کار، امکان تکثیر محصول در سراسر کشور در نظر گرفته خواهد شد.

18 جولای 2024

منبع:https://www.muslim.ru/articles/287/40866/


[1] . عقد مرابحه یکی از عقود اسلامی و یکی از ابزارهای بانکداری اسلامی برای اعطای تسهیلات است. عقد مرابحه به دو شیوه منعقد می‌شود مرابحه‌ای که یک شخص کالایی را خریداری نموده با مقداری سود به شخص دیگری می‌فروشد و مرابحه‌ای که علاوه بر خریدار و فروشنده، بانک نیز حضور دارد.

کد خبر 20338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =