دکتر اسماعیل هنیه (رحمه الله) متولد ۱۹۶۳ غزه، رئیس حزب سیاسی جنبش آزادی فلسطین بود. یک دیپلمات برجسته، دکتر اسماعیل هنیه مناصب مهمی در جنبش داشت و نقشی کلیدی به عنوان رئیس حزب سیاسی آن ایفا کرد.

إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا اللَّهِ رَجِعُونَ...

دکتر اسماعیل هنیه (رحمه الله) متولد ۱۹۶۳ غزه، رئیس حزب سیاسی جنبش آزادی فلسطین بود. یک دیپلمات برجسته، دکتر اسماعیل هنیه مناصب مهمی در جنبش داشت و نقشی کلیدی به عنوان رئیس حزب سیاسی آن ایفا کرد. او از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷، به عنوان نخست وزیر منتخب دموکراتیک فلسطین خدمت کرد و سپس تا سال ۲۰۱۴ به عنوان نخست وزیر دولت مخلوع غزه ادامه داد. او از کودکی زندگی خود را وقف ملت و جامعه کرد. او در طول مبارزات خود برای آزادی ملتش، چند تن از اعضای خانواده خود را بر اثر حملات وحشیانه از دست داد و سرانجام در حمله ای مشابه در ایران به شهادت رسید. فقدان ناگهانی و غیرمنتظره او مسلمانان و حامیان دموکراسی در کشورهای عربی و اسلامی را عمیقاً اندوهگین کرده است.

پیام تسلیت جمعیت العلمای سراسر سریلانکا بمناسبت شهادت دکتر اسماعیل هنیه

جمعیت علمای سراسر سریلانکا از طرف علمای اسلام و مسلمانان سریلانکا عمیق ترین تسلیت خود را به خانواده ایشان، مردم فلسطین، رهبری نهضت آزادی و امت اسلامی بین المللی ابراز می دارد. ما به شدت چنین حملات شنیع را محکوم می کنیم.

ما همچنین از محکومیت این حمله توسط رئیس جمهور محترم سریلانکا، رهبر مخالفان و چندین رهبر احزاب سیاسی استقبال می کنیم.

خداوند به او و پاسدار شهیدش درجات بهشت ​​در میان شهدا را عطا فرماید. علو درجات ایشان را بپذیرد و کوتاهی‌هایشان را ببخشد و به خانواده‌های داغدار، ملت و همه حامیانشان صبر و اجر عنایت فرماید.

ما از خداوند می خواهیم که تمام آرزوهای مشروع مردم فلسطین را برآورده سازد و به آنها صلح، امنیت و آزادی عطا کند.

مفتی رضوی رئیس جمعیت العلمای سراسر سریلانکا

الشیخ ارکم نورامیت دبیر کل جمعیت العلمای سراسر سریلانکا

منبع:   https://acju.lk/en/news/acju-news/۳۳۵۸-acju-condolence

کد خبر 20569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =