۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹

مدارس و آموزشگاه های خصوصی برای کودکان در شهر بیشکک(۲)

مدرسه زبان های جهانی دانشگاه آرابایف قرقیزستان؛ مدرسه دخترانه داوخا بیشکک

بر اساس گزارش وزارت آموزش و علوم قرقیزستان؛ در این کشور ۲۶۷ مدرسه خصوصی دارای مجوز انجام فعالیت های آموزشی وجود دارد که از این تعداد ۱۱۷ مدرسه در شهر بیشکک قرار دارد. هزینه آموزش در مدارس خصوصی توسط موسسان مدارس تعیین و در آژانس دولتی نظارت بر ضدانحصار هماهنگ می شود.

https://sputnik.kg/images/103499/20/1034992004.jpg

بر اساس گزارش وزارت آموزش و علوم قرقیزستان؛ در این کشور ۲۶۷ مدرسه خصوصی دارای مجوز انجام فعالیت های آموزشی وجود دارد که از این تعداد ۱۱۷ مدرسه در شهر بیشکک قرار دارد. هزینه آموزش در مدارس خصوصی توسط موسسان مدارس تعیین و در آژانس دولتی نظارت بر ضدانحصار هماهنگ می شود.

زبان آموزش در مدارس خصوصی شهر بیشکک غالبا روسی است ولی در ضمن آن برنامه های آموزش زبان دولتی و نیز زبان خارجی نیز رعایت می شود. در برخی از مدارس خصوصی نیز آموزش های تخصصی در زمینه های علوم انسانی، طبیعی-علمی و غیره ارائه می گردد.

حدود ۵۰ مدرسه  در قرقیزستان  وابسته و زیرنظر  موسسه آموزشی "سپات" هستند.، مدارس این موسسه در تمام مناطق قرقیزستان وجود دارد. هزینه آموزش در مدارس این موسسه به  موقعیت مکانی انها در نقاط مختلف قرقیزستان بستگی دارد. مدارس خصوصی اکثرا در شهر های بیشکک،  اوش و استان چوی فعالیت می

کنند. در شهر اوش غیر از مدرسه "سپات" حدود ۱۰ مدرسه خصوصی دیگر نیز  فعالیت می کند. هزینه آموزش در این مدارس برای یک ماه از ۵ هزار صوم تا ۵۰ هزار صوم متغیر می باشد.

کوشتاربیک کیمسان اف، کارمند اداره آموزش شهر اوش بااعلام اینکه آموزش در مدارس خصوصی درچارچوب برنامه وزارت آموزش و علوم قرقیزستان صورت می گیرد؛ گفت: "رشد تعداد مدارس خصوصی برای مردم مفید است. مردم می توانند آموزش با کیفیت برای کودکان خود انتخاب کنند."

 وی همچنین اظهار داشت: "ما نمی توانیم با اطمینان بگوییم که سطح آموزش در مدارس خصوصی همیشه بهتر است. در مدارس خصوصی تنها شرایطی وجود دارد که دانش آموزان کم هستند و معلم امکان دارد با هر یک از دانش آموز شخصا کار کند. در مدارس عمومی تعداد دانش آموزان به ۳۰-۴۰ نفر می رسد. به ویژه در مدارس روس زبان تعداد دانش آموزان در یک کلاس زیاد است. معلم در این صورت نمی تواند به هر دانش آموز توجه کند."

اخیرا در سایر شهرها و مناطق قرقیزستان نیز تعداد مدارس خصوصی افزایش یافته است.. تاسیس مدرسه خصوصی "علم خانه" در شهر نارین به این معنا است که مردم این شهر نیز به مدارس خصوصی نیاز دارند. برنامه آموزشی مدارس خصوصی در کشور طبق استانداردهای دولتی طرح می شود. علاوه بر این مدارس خصوصی حق دارند درس های دیگری را  نیز اضافه کنند. مدارس خصوصی و معلمان آن ها هر پنج سال یک بار در وزارت آموزش و علوم آکردیته می شوند. با توجه به رشد تعداد مدارس خصوصی، نیاز و تقاضای مردم نیز به آن سال به سال افزایش می شود.

 خبرگزاری محلی کاکتوس مدیا اخیرا گزارشی را در خصوص مدارس خصوصی ویژه کودکان در شهر بیشکک پایتخت قرقیزستان تهیه و ارائه نموده است. (البته در این لیست مدارس عمومی مطرح نشده اند).  در این گزارش اطلاعات لازم در خصوص شرایط تحصیل در این مدارس  ذکر شده است. تحریریه دو هفته نامه جامعه و فرهنگ قرقیزستان در سی و دومین شماره خود باختصار به معرفی چند مدرسه  از این مدارس پرداخته بود. در دومین بخش؛ شما را با تعدادی دیگر از این مدارس آشنا می کنیم.

مدرسه قرقیزی-ترکی چنگیز آیتماتوف

هزینه  آموزش:  ۳۸۰۰ دلار  برای یک سال تحصیلی

ودیعه ورودی ندارد.

تعداد دانشجویان در یک کلاس: حداکثر ۳۰ نفر

ساعت حضور دانش آموزان در مدرسه:  ایام درسی هفته  (از دوشنبه تا جمعه) ؛ بصورت  شبانه روزی (دارای خوابگاه)

تغذیه: ۴ بار در روز

زبان آموزشی: روسی، قرقیزی، انگلیسی، ترکی

ویژگی های برنامه آموزشی: آموزش از کلاس ۷ تا ۱۱. یادگیری عمیق زبان های انگلیسی و ترکی، برخی از دروس تنها به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

آدرس:  خیابان شیروکایا، ۱

تلفن تماس: ۹۹۶۳۱۲۶۷۹۰۰۴

سایت: www.bktl.kg

مدرسه زبان های جهانی دانشگاه دولتی آرابایف قرقیزستان

- هزینه  آموزش: ۳۴۰۰۰ صوم برای یک سال تحصیلی

- ودیعه ورودی  ندارد.

- تعداد دانشجویان در یک کلاس: حداکثر ۱۸ نفر

- ساعت حضور دانش آموزان در مدرسه: از ۸:۰۰ صبح الی ۱۴:۰۰ بعد از ظهر

زبان آموزشی: روسی

ویژگی های برنامه آموزشی:

-  آموزش از کلاس های ۷ تا ۱۱

-  یادگیری عمیق زبان های انگلیسی، چینی، ژاپنی، عربی، کره ای، ترکی و فارسی.

آدرس: خیابان رزاق اوا، ۵۱

شماره تماس:۹۹۶۳۱۲۶۶۴۴۲۷

مدرسه دخترانه "داوخا[۱]"

- هزینه آموزش: ۷۰۰ دلار (کلاس های معمولی)،

۲۲۰۰ دلار- کلاس های تخصصی (برای یک ماه)

- بدون ودیعه ورودی

- تعداد دانشجویان در یک کلاس: ۱۲ الی ۱۵ نفر

- ساعات حضور دانش آموزان در مدرسه: از ۰۸:۲۰ صبح الی ۱۶:۰۰ بعد از ظهر

- تغذیه: ۳ بار در روز

- زبان آموزشی: روسی و قرقیزی

ویژگی های برنامه آموزشی: یادگیری عمیق زبان های عربی و انگلیسی

آدرس: خیابان اسنقل ابرایوا، ۶۷

شماره تماس:۹۹۶۷۰۱۵۷۵۸۲۵


مدرسه "زیویزدوچکا" (ستاره)

- بدون ودیعه ورودی

- تعداد دانشجویان در یک کلاس: حداکثر ۲۰ نفر

- ساعات حضور دانش آموزان در مدرسه: از ۰۹:۰۰ صبح الی ۱۷:۰۰ بعد از ظهر

- تغذیه: ۳ بار در روز

- زبان آموزش: روسی

آدرس: خیابان توکتوگول، ۷۵

شماره تماس:۹۹۶۳۱۲۴۳۷۱۲۳

سایت: www.zvezdochka.kg

بولتن جامعه و فرهنگ قرقیزستان؛ نیمه دوم شهریور۱۳۹۹؛ شماره۳۸


[۱]  Davkha

کد خبر 2069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =