دولت روسیه در حال تکمیل پروژه ملی جدید جوانان است

مرکز تحلیلی اشاره کرد: رئیس دولت به روسمولودیوژ، وزارت آموزش و پرورش، وزارت امور خارجه و وزارت دارایی روسیه دستور داد برای اجرای تعدادی از پروژه‌ها هنگام تشکیل پیش‌نویس بودجه فدرال برای 2027-2025 امکان تخصیص اعتبارات اضافی را بررسی کنند. به ویژه، برای گسترش برنامه توسعه همه جانبه سیاست‌های مربوط به جوانان در مناطق با عنوان «منطقه برای جوانان»، توسعه شبکه‌ای از شعب خارجی دانشگاه‌های روسیه، ایجاد آزمایشگاه‌های جدید ویژه جوانان، آمادگی مراکز آموزشی جوانان در تمام طول سال و ارائه برنامه‌های آموزشی که بر اساس آنها، جوانان به عنوان متخصصان کاری تربیت می‌شوند.

این مرکز یادآور شد: نخست وزیر میشوستین دستورالعملی ارائه کرده که این پروژه باید تا 30 اوت 2024 نهایی شود. مرکز تحلیلی نوشت: در پی بحثی که در جلسه راهبردی صورت گرفت، رئیس دولت به روسمولودیوژ،[1] وزارت آموزش و پرورش، وزارت امور خارجه و وزارت دارایی روسیه دستور داد برای اجرای تعدادی از پروژه‌ها هنگام تشکیل پیش‌نویس بودجه فدرال برای 2027-2025 امکان تخصیص اعتبارات اضافی را بررسی کنند. به ویژه، برای گسترش برنامه توسعه همه جانبه سیاست‌های مربوط به جوانان در مناطق با عنوان «منطقه برای جوانان»، توسعه شبکه‌ای از شعب خارجی دانشگاه‌های روسیه، ایجاد آزمایشگاه‌های جدید ویژه جوانان، آمادگی مراکز آموزشی جوانان در تمام طول سال و ارائه برنامه‌های آموزشی که بر اساس آنها، جوانان به عنوان متخصصان کاری تربیت می‌شوند.

این مرکز همچنین اعلام کرد: لازم است امکان تخصیص اعتبارات اضافی برای اجرای برنامه توسعه ذخایر مدیریتی در حوزه علمی، فناوری و آموزش عالی، برای برگزاری منظم جشنواره‌های بین‌المللی از جمله جشنواره جهانی جوانان و کنگره دانشمندان جوان، برای اجرای رویدادهای دیگر با هدف ترویج زبان روسی در خارج از کشور فراهم گردد.

آژانس فدرال جوانان، وزارت آموزش و پرورش و علوم، وزارت امور خارجه و وزارت دارایی باید اطمینان حاصل کنند که تخصیص بودجه اولیه برای سال 2025 برای حمایت از برنامه گردشگری جوانان کمتر از سال 2024 نباشد و بلکه برای پروژه «بیش از یک سفر» در نظر گرفته شود.

در این رابطه 17 ژوئیه 2024 مرکز تحلیلی اعلام کرده بود: پروژه ملی جدید فرصت‌هایی برای خودسازی و شکوفایی استعدادهای نسل جوان ایجاد می‌کند. این پروژه ملی در فدراسیون روسیه شامل 9 پروژه فدرال خواهد بود که تمام اقدامات را برای حمایت از کودکان و جوانان ترکیب می‌کند و امکان هماهنگی فعالیت بخش‌های مختلف در این زمینه را فراهم می‌نماید. در حال حاضر، در روسیه به طور تقریبی 37 میلیون شهروند 14 تا 35 ساله زندگی می‌کنند، این حدود یک چهارم کل ساکنان است و برای هر جوان ایجاد فرصت‌هایی جهت خودسازی و رشد استعدادها مهم است. فعالیت‌های پروژه ملی ویژگی‌های هر سن را در نظر می‌گیرد. شهروندان می‌توانند در تمام طول زندگی خود؛ از سنین پایین، در حین تحصیل در مدرسه، کالج یا دانشگاه، از کمک‌های دولتی بهره‌مند شوند تا زمانی که شروع به کار کنند و خانواده خود را تشکیل دهند.

در ادامه می‌خوانیم: دولت روسیه توجه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌ها برای نسل آینده دارد. ساخت موسسات آموزش عمومی ادامه خواهد داشت و پایه مادی و فنی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به روز می‌شود. همچنین ظرف 6 سال قرار است شبکه‌ای متشکل از 12 مدرسه پیشرفته و شاخص تشکیل گردد که در آنها از شیوه‌های نوین آموزشی استفاده می‌شود و برنامه راهنمایی حرفه‌ای تمام دانش آموزان را تا پایان دهه تحت پوشش قرار می‌دهد.

مرکز تحلیل در این باره نوشت: برای بهبود کیفیت آموزش عالی، کار برای ایجاد شبکه‌ای از پردیس‌ها با استاندارد بالا در دانشگاه‌ها ادامه خواهد یافت. در 12 سال باید حداقل 40 پردیس با تجهیزات لازم، از جمله برای انجام تحقیقات و به کارگیری آخرین روش‌های آموزشی آماده باشند.

21 اوت 2024

منبع:

https://ac.gov.ru/news/page/pravitelstvo-zaversaet-formirovanie-novogo-nacionalnogo-proekta-molodez-i-deti-27874

https://ac.gov.ru/news/page/novyj-nacproekt-molodez-i-deti-sozdast-vozmoznosti-dla-samorealizacii-i-razvitia-talantov-molodogo-pokolenia-27845

 

[1] آژانس فدرال امور جوانان یک نهاد اجرایی فدرال است، هماهنگ‌کننده در زمینه سیاست‌های مربوط به جوانان، ایجاد محیطی با شرایط مساوی برای خودسازی آنان. ماموریت این آژانس ایجاد محیطی‌ست که به جوانان کمک می‌کند استعدادهای خود را در کشور  بیابند و تحقق بخشند.

کد خبر 20819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =