ارتقای مهارت و بورسیه های بین المللی

کراچی :توسعه مهارت های پیشرفته از طریق بورسیه های بین المللی برای کاهش شکاف بین صنایع دانشگاهی و متنوع آغاز شده است. یادگیری کلاس جهانی مبتنی بر بین الملل، دسترسی به دوره های فنی و برنامه های با رتبه بالا را فراهم می کند که به کاهش شکاف بین منابع آموزش دیده در دسترس و نیازهای صنعتی کمک می کند. علاوه بر این، این پروژه باعث تولید دانش پژوهان و متخصصان بهتری برای دانشگاه ها و صنایع محلی می شود که در نهایت به ارتقای استانداردهای آموزشی و رتبه بندی دانشگاه های محلی و همچنین به کسب درآمد بالاتر از خدمات ارائه شده توسط صنایع کمک می کند.

توسعه مهارت های پیشرفته از طریق بورسیه های بین المللی

توسعه مهارت های پیشرفته از طریق بورسیه های بین المللی

جمعیت باسواد با مهارت ها و تحصیلات مدرن برای یک اقتصاد پویا ضروری است. هدف «توسعه مهارت‌های پیشرفته از طریق بورسیه‌های بین‌المللی» آموزش جوانان ما با جدیدترین، پیشرفته‌ترین و به‌روزترین دست‌ها در زمینه دانش هوش مصنوعی و فناوری‌های مرتبط ارائه شده توسط مؤسسات و دانشگاه‌های بین‌المللی است. این نه تنها شکاف بین سطح آموزشی غالب ما و تقاضاهای صنعت بین‌المللی را پر می‌کند، بلکه با ارائه خون تازه در صنعت ICT محلی، تأثیر مستقیمی در رونق اقتصاد کشور خواهد داشت.

صنعت بومی فاقد دانش پژوهان و متخصصان واجد شرایط در فناوری های نوظهور است. صنعت تمایل بیشتری به استخدام متخصصان بین المللی برای چندین پست شغلی مانند مدیران توسعه کسب و کار و اطلاعات، مدیران فنی و مدیران پروژه دارد.

توسعه مهارت های پیشرفته از طریق بورسیه های بین المللی برای کاهش شکاف بین صنایع دانشگاهی و متنوع آغاز شده است. یادگیری کلاس جهانی مبتنی بر بین الملل، دسترسی به دوره های فنی و برنامه های با رتبه بالا را فراهم می کند که به کاهش شکاف بین منابع آموزش دیده در دسترس و نیازهای صنعتی کمک می کند. علاوه بر این، این پروژه باعث تولید دانش پژوهان و متخصصان بهتری برای دانشگاه ها و صنایع محلی می شود که در نهایت به ارتقای استانداردهای آموزشی و رتبه بندی دانشگاه های محلی و همچنین به کسب درآمد بالاتر از خدمات ارائه شده توسط صنایع کمک می کند.  در نهایت با ارائه دانش و مجموعه مهارت های مرتبط ترین و پرتقاضاترین فناوری های جهانی، شکاف بین نیازهای دانشگاه و صنعت را به حداقل می رساند و با افزایش نیروی کار ماهر در کشور، این صنعت را قادر می سازد تا با استفاده از تخصص فارغ التحصیلان بین المللی آموزش دیده، پروژه های فنی چالش برانگیز و پر بازده را انجام دهد.

توسعه مهارت های پیشرفته از طریق بورسیه های بین المللی

اهداف

هدف اصلی ارائه آموزش بین المللی با استانداردهای بالا برای دانش آموزان در سطوح مختلف تحصیلی است.

فراهم کردن فرصتی برای دانش‌آموزان برای برتری در زمینه‌های فناوری نوظهور مانند هوش مصنوعی (AI)و سایر فناوری‌های نوظهور برای تبدیل شدن به متخصصان حوزه.

ایجاد یک اتاق فکر ملی که نه تنها در سیاست گذاری مؤثر و کار بر روی تعیین مقررات برای مناطقی که ممکن است تحت تأثیر ظهور هوش مصنوعی، زنجیره بلوک و سایر فناوری های کاربردی پیشرفته قرار گیرند، مشارکت داشته باشد، بلکه برای شناسایی چشم اندازها و فرصت های جدید این چالش را نیز بپذیرد.

آماده سازی بهتر دانش آموزان و متخصصان برای چالش های شغلی پیشرفته در هوش مصنوعی و حوزه های فناوری کاربردی آن.

ارائه خدمات به دانشجویان  نخبه که به دلیل محدودیت های مالی توانایی پرداخت   هزیه های تحصیلات عالی در خارج از کشور را ندارند.

تقویت دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در برنامه درسی دانشگاه ها و شروع دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد کامل در زمینه هوش مصنوعی و فناوری های مرتبط با استانداردهای مؤسسات بین المللی.

راهنمای بورسیه های تحصیلی کشوری در خارج از کشور

HEC یادداشت تفاهم (MOU) با آژانس ها و دانشگاه های مختلف شریک آموزشی خارجی برای انتخاب دانش پژوهان، جایابی، نظارت و پرداخت بودجه امضا کرده است. بورسیه های تحصیلی برای این کشورها / دانشگاه ها تحت طرح های مختلف بورسیه تحصیلی HEC در خارج از کشور اعطا می شود.

معیارهای واجد شرایط بودن

معیارهای واجد شرایط بودن برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری:

  • اتباع پاکستانی / AJK
  • باید دارای لیسانس / کارشناسی ارشد (16 سال) (لیسانس در علوم کامپیوتر، مهندسی نرم افزار، فناوری اطلاعات و BS/BE مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق هوایی) برای بورسیه تحصیلی MS و BS / MS / MPhil در (علوم کامپیوتر، مهندسی نرم افزار، فناوری اطلاعات) ، مهندسی کامپیوتر، اویونیک مهندسی برق) یا رشته مرتبط دیگری برای بورسیه دکتری.
  • باید بخش اول (در سیستم آزمون سالانه) یا CGPA 3.0 از 4.0 یا 75٪ نمره در مدرک نهایی برای بورسیه های دکترا داشته باشد.
  • باید 60٪ نمره یا CGPA 2.50 از 4.0 در مدرک نهایی برای بورسیه تحصیلی MS داشته باشد.
  • حداکثر سن در تاریخ بسته شدن بورسیه MS: 35 سال
  • حداکثر سن در تاریخ بسته شدن بورسیه دکتری: 40 سال
  • باید صلاحیت لازم را در تاریخ بسته شدن درخواست یا قبل از آن کسب کرده باشد.
  • کسانی که از بورس تحصیلی دیگری استفاده می کنند، واجد شرایط درخواست نیستند، یا باید برای بررسی، بورسیه تحصیلی قبلاً استفاده شده را بازپرداخت کنند.

وزن محتوا برای HAT-I به شرح زیر است:

استدلال انگلیسی/کلامی 30%   ،  استدلال تحلیلی 30%  ،  ریاضیات/استدلال کمی 40%  ،

مجموع 100%

کمیسیون آموزش عالی  فرصت هایی را برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در 100 دانشگاه برتر جهان با رتبه QS تحت عنوان "توسعه مهارت های پیشرفته از طریق بورسیه های بین المللی" فراهم می کند. متقاضیان علاقه مند می توانند از طریق لینک زیر به صورت آنلاین اقدام کنند:

https://asdis.hec.gov.pk/ (ارسال درخواست بسته شده است)

رشته های تحصیلی

علوم کامپیوتر (CS)---هوش مصنوعی (AI)---علوم داده (DS)---مهندسی نرم افزار (SE)--فناوری اطلاعات (IT)اهداف

جزئیات فرصت های بورسیه برای دانشگاه های همکار به شرح زیر است:

توسعه مهارت های پیشرفته از طریق بورسیه های بین المللی

HEC نرخ کمک هزینه تحصیلی را برای کشورها/دانشگاه های مختلف برای دانش پژوهان انتخاب شده تحت این طرح تایید کرده است

• بریتانیا 1015 پوند در ماه  ،  • اروپا: تقریباً 1000 یورو در ماه   ،  • ایالات متحده آمریکا: 1600 دلار در ماه

• کانادا: 1600 دلار در ماه   ،  • استرالیا: 1583 دلار ( استرالیا) درماه  ،  • مالزی: 900 دلار در ماه

• چین: 800 دلار در ماه  ،  • هنگ کنگ: 1250 دلار در ماه  ، • کره جنوبی: 900 دلار در ماه

• ترکیه: تقریباً 950 دلار در ماه  ،     نیوزلند: تقریباً 1083 دلار در ماه  ، • هلند: 1286 یورو در ماه

هر کشوری غیر از موارد فوق، نرخ کمک هزینه به صورت موردی تعیین می شود.

  • بورسیه های تحصیلی در زمینه های موضوعی خاص برای هر دانشگاه شرکت کننده اعطا می شود. جزئیات بورسیه های MS و PhD در وب سایت HEC در دسترس خواهد بود
  • متقاضیان باید اطلاعات را از طریق فرآیند درخواست آنلاین تکمیل کنند. متقاضی می تواند درخواست را تا تاریخ بسته شدن بورسیه ارائه شده تغییر دهد.
  • متقاضی باید به دنبال پذیرش در 100 دانشگاه برتر رتبه QS در زمینه های مشخص شده باشد.
  • تمامی متقاضیان ملزم به شرکت در آزمون واجد شرایط خواهند بود و تنها داوطلبانی که در این آزمون رقابتی آزاد با حدنصابی معین گذرانده باشند، واجد شرایط مصاحبه های بعدی خواهند بود.

درخواست ها بر اساس داده ها / اطلاعات آنلاین ارائه شده توسط متقاضیان پردازش خواهد شد. در صورتی که هر گونه اطلاعاتی در هر مرحله نادرست / نادرست ارائه شود؛ درخواست رد خواهد شد و باید هرگونه هزینه مالی انجام شده را بازپرداخت کند. او ممکن است برای درخواست برای هر طرح بورسیه تحصیلی HEC در لیست سیاه قرار گیرد

دریافت کنندگان بورسیه باید با HEC برای خدمت در پاکستان به ترتیب 6 و 4 سال پس از اتمام تحصیلات دکترا و MS همکاری کنند. به هیچ عنوان درخواست انصراف به منظور ضمانت خدمات در هیچ موردی پذیرفته نخواهد شد

پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد یا دکترا، همه برندگان بورسیه باید فوراً به پاکستان بازگردند تا به ترتیب حداقل برای یک دوره چهار یا شش ساله خدمت کنند.

داوطلبانی که در حین یا پس از اتمام دوره متواری می شوند، دو برابر هزینه های ارزی ناشی از برنامه بورسیه تحصیلی از آنها اخذ می شود.

اگر کاندیدای منتخب نتواند پذیرش در سال مربوطه را تضمین کند، پیشنهاد بورس تحصیلی منقضی می شود.

توسعه مهارت های پیشرفته از طریق بورسیه های بین المللی

توسعه مهارت های پیشرفته از طریق بورسیه های بین المللی

توسعه مهارت های پیشرفته از طریق بورسیه های بین المللی

لینک منبع: https://www.hec.gov.pk/english/scholarshipsgrants/Pages/default.aspx

کد خبر 20912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =