۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲
تبدیل هند به مرکز گردشگری جهان

در بودجه سال 2024، وزیر دارایی، نیرمالا سیتارامان، بر برنامه هایی برای تبدیل هند به قطب گردشگری جهانی با توسعه مقاصد گردشگری نمادین و معنوی، با تمرکز ویژه بر لاکشادویپ  تاکید کرد.

در بودجه سال 2024، وزیر دارایی، نیرمالا سیتارامان، بر برنامه هایی برای تبدیل هند به قطب گردشگری جهانی با توسعه مقاصد گردشگری نمادین و معنوی، با تمرکز ویژه بر لاکشادویپ  تاکید کرد. هدف دولت بهبود اتصال بندر، زیرساخت ها و امکانات رفاهی در جزایر است که به افزایش اشتغال و گردشگری کمک می کند. ایالت ها برای حمایت از توسعه گردشگری وام های بلندمدت بدون بهره دریافت خواهند کرد. بخش گردشگری با پیش بینی ایجاد 137 میلیون شغل و افزودن 250 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی تا سال 2030، 15.7 لک کرور به اقتصاد هند در سال 2022 کمک کرد. ابتکار دولت همچنین بر توسعه مکان های زیارتی و تقویت گردشگری با بهبود ارتباطات، ابزارهای دیجیتالی و پیشرفته تاکید دارد. برنامه ها طرح PRASHAD، که در سال 2014 راه اندازی شد، به تامین مالی پروژه هایی برای جوان سازی مکان های مذهبی ادامه می دهد.

نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی ، از برنامه هایی برای تبدیل هند به یک مرکز گردشگری جهانی با تمرکز بر توسعه مراکز گردشگری نمادین و نقاط گردشگری معنوی خبر داد. تاکید بر اتصال بندر، زیرساخت های گردشگری و امکانات رفاهی، به ویژه در لاکشادویپ خواهد بود. دولت برای توسعه وام به ایالت ها وام های بدون بهره می دهد. بخش مسافرت و گردشگری در سال 2022 15.7 میلیون کرور به اقتصاد هند کمک کرد و انتظار می‌رود برای 137 میلیون نفر شغل ایجاد کند و دلار اضافه کند.
وزیر دارایی، برای تکمیل برنامه‌های دولت برای تبدیل هند به یک مرکز گردشگری جهانی، امروز اعلام کرد که ایالت‌ها تشویق خواهند شدتا مراکز گردشگری نمادین، از جمله نقاط گردشگری معنوی را برای جذب کسب‌وکار و ارتقای فرصت‌ها برای کارآفرینی محلی انجام دهند. موفقیت سازماندهی جلسات گروه20(G20)در 60 مکان، تنوع هند را به مخاطبان جهانی ارائه کرد. قدرت اقتصادی ما این کشور را به مقصدی جذاب برای گردشگری تجاری و کنفرانسی تبدیل کرده است. او بر توسعه اتصال بندر، زیرساخت های گردشگری و امکانات رفاهی نیز تاکید کرد. 
دولت طرح احیای زیارت و محرک تقویت معنوی (پراشاد) را در سال 2014-2015 تحت نظر وزارت گردشگری برای احیای اماکن زیارتی راه اندازی کرد. 
لازم به ذکر است که ذکر لاکشادویپ از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا بازدید نارندرا مودی نخست وزیرهند به لاکشادوپ و جنجال متعاقب آن با مالدیو توجه زیادی را به لاکشادویپ جلب کرد. طی یک دهه گذشته ، گردشگری در لاکشادویپ، آندامان و نیکوبار بسیار کم بوده است. در حالی که افزایش زیرساخت ها، بازدید کنندگان بیشتری را به دومی جلب می کند. با این حال، برنامه های تجدید شده برای پیگیری لاکشادویپ به عنوان جایگزینی برای مالدیو، باعث افزایش علاقه دولت و بخش خصوصی برای تقویت میهمان نوازی و گردشگری در جزایر شده است. 

منبع:

https://economictimes.indiatimes.com/industry/services/travel/budget-2024-sitharamans-push-towards-making-india-a-tourism-hub-gives-special-mention-to-lakshadweep/articleshow/107321945.cms?from=mdr

کد خبر 20986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =