ضرورت بررسی نقش و جایگاه اسلام در تحکیم دولت روسیه، روابط بین مذهبی، بین ملیتی و مذهبی-دولتی در روسیه از جمله دلایل برگزاری کنفرانس «نقش و جایگاه اسلام در تقویت دولت روسیه» در شهر نالچیک بود.

اولین همایش روحانیون جوان قفقاز شمالی با موضوع «نقش و جایگاه اسلام در تقویت دولت روسیه» در شهر نالچیک برگزار شد.

به گزارش آژانس خبری جمهوری" کاباردینو-بالکاری"، این همایش در چارچوب برنامه انجام گرفته توسط اداره دینی مسلمانان این جمهوری با همکاری مرکز هماهنگی مسلمانان قفقاز شمالی، و بنیاد حمایت از فرهنگ اسلامی و علوم و آموزش برگزار گردید.

فعالان مذهبی، نمایندگان دستگاه‌های دولتی، سازمان‌های اجتماعی و رسانه‌های گروهی از جمله شرکت‌کنندگان در این کنفرانس بودند. "اسماعیل بردیف" رئیس مرکز هماهنگی مسلمانان قفقاز شمالی، رئیس اداره دینی مسلمانان جمهوری کاراچایف-چرکسی، "صلاح مژیف" رئیس اداره دینی مسلمانان چچن و همچنین "محمد رامی العبید" مدیر دپارتمان امور اسلامی منطقه حلب سوریه از جمله شرکت‌کنندگان در این نشست بودند.

به گفته دزاسیژایف رئیس اداره دینی مسلمانان کاباردینو-بالکاری، ضرورت بررسی نقش و جایگاه اسلام در تحکیم دولت روسیه، روابط بین مذهبی، بین ملیتی و مذهبی-دولتی در روسیه با هدف تعیین پتانسیل مذهب اسلام در راستای اهداف صلح‌آمیز، و همچنین ضرورت گردآوری اطلاعات در رابطه با کمیت و کیفیت ترکیب روحانیون و مذهب شناسان جوان قفقاز شمالی، را از جمله دلایل برگزاری این همایش دانست. در این همایش بیش از 150 مذهب شناس و روحانی جوان قفقاز شمالی به بحث و بررسی موضوعات مشخص پرداختند.

"جامبولات گرگوکوف" معاون بخش همکاری با انستیتوهای جامعه شهروندی و امور ملیتی جمهوری کاباردینو-بالکاری آغازگر مراسم بود و به خوش‌آمدگویی از مهمانان پرداخت. وی خاطرنشان کرد که این همایش نشانگر این است که اسلام و دولت سکولار در مغایرت با هم نیستند. مسلمانان نیز به مانند دیگر شهروندان کشور برابر می باشند و در جهت پیشرفت این سرزمین تلاش می کنند. امروزه نمونه‌های متعددی از همکاری موفقیت‌آمیز سازمان‌های مذهبی و دولتی در زمینه حل مشکلات اجتماعی وجود دارد، و اداره دینی مسلمانان جمهوری کاباردینو-بالکاری فعالیت‌های زیادی را در این راستا از جمله، آموزش نسل جوان، ترویج فرهنگ دینی، انجام داده است.

در خاتمه کنفرانس پایگاه اطلاعاتی روحانیون جوان قفقاز شمالی ایجاد شد و همچنین سند تحلیلی نقش و جایگاه اسلام در جامعه روسیه و تقویت روابط دولت و سازمان های مذهبی در این کشور ارائه گردید.

منبع خبر: آژانس خبری جمهوری کاباردینو-بالکاری

http://kbrria.ru/obshchestvo/v-nalchike-otkrylsya-forum-islamskih-bogoslovov-21214


 

کد خبر 2206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =