در منطقه گاوردوفسک حومه مایکوپ طی چند سال با کمک های مردمی مسجد بنا و افتتاح گردید. مراد کومپیلوف رئیس جمهور آدیغه این مهم را به جامعه اسلامی تبریک گفت.

آسکاربی کارادانوف مفتی آدیغه و منطقه کراسنادار، سرگی دروکین مسئول اصلی نمایندگی سیاسی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه در منطقه فدرال جنوبی، آندری گتمانوف شهردار مایکوپ و نمایندگان مذهبی، سیاسی و اجتماعی این منطقه در مراسم افتتاحیه این مسجد حضور یافتند.

رئیس جمهوری آدیغه با اشاره به نقش مهم این مسجد در امور مذهبی و جامعه اظهار داشت که وحدت جامعه آدیغه، تقویت و تحکیم موقعیت اسلام سنتی و جذب جوانان و آموزش در زمینه ارزش های معنوی ضامن اقتدار و ثبات جمهوری است.

رئیس جمهور آدیغه همچنین خاطرنشان کرد، احترام به ارزش های دینی، حمایت از تلاش ها و اعتقادات مذهبی از جمله اصول اساسی فعالیت دولت این جمهوری در راستای توسعه روابط بین ملیتی و بین مذهبی است.

مراد کومپیلوف به طور ویژه از مردم به خاطر کمک های ایشان در جهت تاسیس این مسجد تشکر و قدردانی نمود و از ساخت مساجد دیگر در مناطق «انم» و «پشیچا» خبر داد. ایشان همچنین تاکید نمود که دستیابی به این مهم نتیجه همکاری اداره دینی مسلمانان و مدیریت منطقه با حمایت خود مردم منطقه است.

مفتی آدیغه و شهردار مایکوپ نیز به ایراد سخنرانی پرداختند و تاسیس مسجد را نشانه وحدت دستگاه دولتی، مسئولین مذهبی و مردم این منطقه دانستند. لازم به ذکر است که این مسجد شامل دو مناره است و گنجایش ۶۰۰ نفر را دارا است.

منبع خبر: آرگومنتی فاکتی

http://www.adigea.aif.ru/politic/details/v_adygee_otkryli_novuyu_mechet

کد خبر 2294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =