والری فدوروف، رئیس مرکز افکار عمومی روسیه، روز چهارشنبه اعلام نمود که میزان خانواده های خوشبخت در روسیه از دهه ۱۹۹۰ تقریبا دو برابر شده است.

فدرووف رئیس مرکز افکار عمومی روسیه، در خصوص افزایش شادی در میان روس­ها گفت، «ما شاخص شادی در سال ۱۹۹۰، در واقع بیش از یک ربع قرن پیش را اندازه گرفته بودیم. در سال ۱۹۹۰، میزان رضایت از زندگی به ۴۴% رسیده بود و ۲۷% نیز خود را خوشبخت نمی­دانستند. اما در عرض این ۲۷ سال، سهم کسانی که خود را در روسیه خوشبخت می­دانند، تقریبا دو برابر شده است. اکنون ۸۵% از مردم، به رغم همه بحران­ ها، اضطراب جنگ و مشکلات، خود را خوشبخت می دانند.» این آمار به صورت رسمی در کنفرانس مطبوعاتی در خصوص نتایج توسعه کشور طی سال­های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۷، منتشر گردید.

سوال مطرح شده از شرکت کنندگان در این افکار سنجی این بود، «همه چیز در زندگی وجود دارد، خوب یا بد، اما آیا شما در مجموع خوشبخت هستید یا خیر؟»

بر اساس این نظر سنجی ها در سال ۲۰۱۷، ۸۵% روس ها خود را خوشبخت می­دانستند، ۱۳% احساس نارضایتی از زندگی داشتند. این آمار در سال ۲۰۱۶ به ترتیب، ۸۳% و ۱۵%؛ در سال ۲۰۱۰ به ترتیب، ۷۱% و ۲۰%، در سال ۱۹۹۲، ۴۲% و ۳۷% و در سال ۱۹۹۰، ۴۴% و ۲۷% بوده است.

منبع خبر: خبرگزاری ریا نووستی

https://ria.ru/society/۲۰۱۸۰۳۱۴/۱۵۱۶۳۳۲۶۱۰.html

کد خبر 2328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =