در سال ۲۰۱۵ اجرای برنامه های دولت در راستای فراهم آوردن شرایط مناسب اشتغال و تربیت فرزندان برای زنان شاغل در تمام مناطق فدراسیون روسیه ادامه یافت.

در سال ۲۰۱۵ اجرای برنامه­ های دولت در راستای فراهم آوردن شرایط مناسب اشتغال و تربیت فرزندان برای زنان شاغل در تمام مناطق فدراسیون روسیه ادامه یافت.

دولت تصمیم گرفته است که به موازات اجرای دستورات رییس جمهور طبق فرمان ۷ مه ۲۰۱۲ «اجرای سیاست­های جمعیتی فدراسیون روسیه» شرایط را به گونه­ای فراهم آورد که زنان شاغل بتوانند کار بیرون از خانه و رسیدگی به تربیت فرزندان را با هم تلفیق کرده و علاوه بر این، دوره­ های آموزش تخصصی یا بازآموزی برای زنانی که از مرخصی بعد از زایمان (مرخصی سه ساله) برمی­گردند برگزار شود.

سال ۲۰۱۵ اجرای برنامه­ های سیاست جمعیتی در تمام مناطق فدراسیون روسیه ادامه یافت. در سال­های ۲۰۱۵-۲۰۱۳ برنامه­ های دولت به قرار زیر بوده است:

-         حفظ سطح اشتغال در بین زنان ۴۹-۲۰ سال که فرزندان زیر سن ۱۸ سال دارند. این گروه سنی ۷۶% کل زنان کشور هستند.

-         کاهش سطح بیکاری در بین زنان ۴۹-۲۰ سال؛ سطح بیکاری در سال ۲۰۱۵ به نسبت ۲۰۱۳ بین این گروه سنی زنان تا ۴،۷% کاهش یافته است.

-         بالابردن سطح دسترسی به آموزش پیش­ دبستانی برای کودکان سنین ۳ تا ۷ سال تا ۹۹% رسیده است. در سال ۲۰۱۳ ۹۱،۴% و در سال ۲۰۱۴ در حدود ۹۳% به این دوره آموزشی دسترسی داشتند.

-         ایجاد بیش از ۱۱۳۵ صندلی در موسسات آموزشی پیش دبستانی. در سال ۲۰۱۳ بیش از ۴۰۱،۶ هزار صندلی و در سال ۲۰۱۴ بیش از ۳۸۶،۱ هزار صندلی و نهایتا در سال ۲۰۱۵ بیش از ۳۴۷،۴ هزار صندلی در این موسسات آموزشی ایجاد شد. با این اقدام بیش از ۵۰۰ هزار زن توانستند کودکان زیر ۳ سال را به مراکز مذکور سپرده و به فعالیت اجتماعی – اقتصادی بازگردند؛

-         تعداد زنان بیکار یا افرادی که از دولت بابت خوداشتغالی کمک دریافت می­کنند تا ۴۲،۱ هزار نفر افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۳ تعداد این زنان ۳۸،۲ هزار نفر و در سال ۲۰۱۴ در حدود ۳۹ هزار نفر بود؛

-         ۴۷ هزار زن که در مرخصی بعد از زایمان به سر می­بردند (تا ۳ سالگی کودک) دوره­های آموزش تخصصی یا بازآموزی را پشت سر گذاشتند. سال ۲۰۱۳ تنها ۱۳،۱ هزار نفر و سال ۲۰۱۴ در حدود ۱۶،۱هزار نفر تحت آموزش قرار گرفتند، در سال ۲۰۱۵ نیز ۱۷،۸ هزار نفر این دوره را گذراندند؛

در سال ۲۰۱۶ نیز این اقدامات همچنان ادامه خواهند داشت.

منبع: سایت دولت فدراسیون روسیه

http://government.ru/orders/۲۲۹۹۵/

کد خبر 2350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =