رئیس شورای مفتیات روسیه تاکید کرد تاثیر متقابل، تبادل تجربه و متدولوژی بین اصول سکولار و مذهبی مشخصه‌ی مهم عصر حاضر به حساب می‌آید.

"راویل عین‌الدین" رئیس شورای مفتیات روسیه با اشاره به متمم بودن دائمی اصول سکولار و دانش علمی، از همگان خواست به دنبال تضاد بین معیارهای علمی و آکادمیک با الهیات نباشند.

در سال ۲۰۱۵ توسط کمیته عالی ارزشیابی وزارت علوم فدراسیون روسیه الهیات به عنوان گرایش و شاخه علمی تصویب شد، اخیرا دفاع از رساله دکتری در حوزه علوم مذهبی پراواسلاو صورت پذیرفت و شورای تخصصی الهیات و علوم دینی در مجلات دارای نمایه معتبر روسیه با حضور نمایندگان و اعضای اسلام شناسی و علوم اسلامی تشکیل شده است.

مفتی راویل عین الدین در سخنان خود در جریان کنفرانس علمی کاربردی بین‌المللی «تئولوژی اسلامی و اسلام شناسی اکادمیک؛ جامعه و چشم انداز توسعه» در مسکو اظهار داشت: "ایجاد همکاری و رابطه مشترک بین تئولوژی و اسلام شناسی آکادمیک یکی از امور پر ثمر و چشم‌انداز روشن است و هشدار در رابطه با عدم اشتراک و توافق علوم دینی و علوم آکادمیک فاقد اساس و اعتبار می‌باشد."

رئیس شورای مفتیات روسیه در پایان افزود که تاثیر متقابل، تبادل تجربه و متودولوژی بین اصول سکولار و مذهبی مشخصه‌ی مهم عصر حاضر به حساب می‌آید. 

منبع خبر: ریا نوواستی

https://ria.ru/religion/۲۰۱۷۱۰۳۰/۱۵۰۷۸۱۷۲۲۲.html

کد خبر 2356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =