گزارش توسعه تجارت فرهنگی بین المللی چین 2024
عنوان کتاب:
کتاب آبی صنایع فرهنگی(Blue Book of Cultural Industries)
ناشر : انتشارات سند ، علمی و اجتماعی
چاپ اول : اوت سال 2024
شابک : ISBN978-7-5228-4102-1
قیمت : 158 یوان
معرفی کلی:
کتاب آبی صنایع فرهنگی، اثری مرجع در حوزه سیاستگذاری، تحلیل بازار و بررسی روندهای جهانی در صنایع فرهنگی است. این کتاب معمولاً به صورت سالانه منتشر میشود و مجموعهای جامع از اطلاعات آماری، تحلیلی و راهبردی در زمینههای گوناگون فرهنگی چون سینما، موسیقی، نشر، رسانههای دیجیتال، گردشگری فرهنگی، بازیهای رایانهای و مد و لباس را در بر میگیرد.
این اثر نخستین بار در چین منتشر شد و هدف آن، ارزیابی وضعیت صنایع فرهنگی، پایش سیاستهای کلان، و ارائه توصیههایی برای توسعه پایدار این حوزه است. کشورهای دیگر نیز از الگوی آن برای نگارش گزارشهای مشابه بهره گرفتهاند.
محتوا و ویژگیها:
آمارهای دقیق و بهروز درباره سهم صنایع فرهنگی در تولید ناخالص داخلی (GDP)
تحلیل روندهای جهانی با تمرکز بر فناوری، نوآوری و دیجیتالسازی
نقش سیاستهای حمایتی در توسعه اقتصاد فرهنگ
مطالعات موردی از کشورهای پیشرو در عرصه فرهنگ و هنر
بررسی فرصتها و تهدیدها در بازارهای محلی و جهانی
کاربردها:
منبعی برای پژوهشگران، دانشجویان و مدیران فرهنگی
راهنمای سیاستگذاران برای طراحی استراتژیهای فرهنگی
ابزاری برای فعالان اقتصادی فرهنگی برای تحلیل بازار و سرمایهگذاری
دسترسی به نسخه دیجیتال:
در صورتی که منظور شما نسخه چینی این کتاب باشد، آخرین نسخههای منتشرشده از آن در وبسایت رسمی Chinese Academy of Social Sciences (CASS) و پایگاه CNKI قابل مشاهدهاست. لینک پیشنهادی برای مطالعه نسخه چینی و اطلاعات بیشتر:
Blue Book of China's Cultural Industry - CASS
CNKI Database (پایگاه داده کتاب آبی)
نظر شما