طی سال گذشته روسیه با رشد سه برابری رشوه خواری روبرو بوده است، که جمهوری اینگوشتیا و کاراچایو-چرکسیا در صدر جدول متخلفان قرار دارند.

کمیته ملی ضد فساد اعلام کرد، میزان رشوه مشخص شده در روسیه  در سال ۲۰۱۷، ۶/۷ میلیارد روبل (حدود ۱۱۷ میلیون دلار) بوده است. این رقم در سال ۲۰۱۶ معادل ۲/۳ میلیارد روبل (حدود ۴۰ میلیون دلار) برآورد شده است. بدین ترتیب میزان رشوه در سال گذشته نبست به سال پیش از آن حدود سه برابر افزایش یافته است.

میزان جرم ثبت شده بر اساس اطلاعات کمیته در سال ۲۰۱۷ در روسیه بیش از دو میلیون بوده است که از این میان ۲۹۶۳۴ مورد به موضوع فساد مرتبط می­شود. در مقایسه با سال ۲۰۱۶ این رقم به میزان ۳۲۹۰ مورد کاهش داشته است (%۱۰).

جمهوری های اینگوشتیا و کاراچایو-چرکسیا و منطقه بریانسک در صدر رده بندی مناطق با رشد فساد هستند. شمار جرایم مربوط به فساد در جمهوری اینگوشتیا طی یک سال تقریبا دو برابر افزایش یافته است(%۹۴.۷) و در جمهوری کاراچایو-چرکسیا به میزان %۴۵/۱ افزایش داشته است.

یوری چایکا خاطرنشان کرد، زیان حاصل از جرم فساد از سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۱۷ از ۱۴۸ میلیارد روبل فراتر رفته است. الکساندر بوکسمان معاون ایشان نیز اظهار داشت که در سال گذشته بیش از ۱۳ هزار نفر که به این جرم مرتکب شده اند شناسایی شده اند که از این میان، ۳/۱ هزار نفر همکاران سازمان­های حفظ حقوق و بیش از ۱۵۰ مسئول فدرال هستند.

 

منبع خبر: ماگاس

http://www.magas.ru/content/۲۰۱۷-god-obshchaya-summa-vzyatok-rossii-vyrosla-pochti-vtroereiting-regionov-s-rastushchei-k

کد خبر 2429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =