مسجد جدیدی به مانند مسجد قدیمی در جمهوری داغستان ساخته شده است که موسسین آن تلاش کردند تمامی امکانات و شرایط لازم برای نمازگزاران در این مسجد را فراهم آورند.

اخیرا در روستای ساگراتل جمهوری داغستان مسجد جدیدی به مانند مسجد قدیمی که تا انقلاب اکتبرسال ۱۹۱۷ فعال بود، تاسیس شد. مسجد قدیمی در دسامبر سال ۲۰۱۲ در آتش سوزی به طور کامل از بین رفت. در ساخت مسجد جدید همان معماری و طراحی مسجد قدیمی تکرار شده است.

مورخان مسجد قدیمی را از نظر معماری و هنر به کار رفته در آن یک مسجد منحصربه فرد می‌دانستند. طاق‌ها و دیوار این مسجد از سنگ طبیعی کوه ساخته شده بود. پس از بین رفتن این مسجد، ساکنین ساگراتل تصمیم بر احداث مسجد جدید با همین معماری و طراحی گرفتند. طرح‌های اولیه مسجد قدیمی در ساخت مسجد جدید مورد استفاده قرار گرفت.

با همت و تلاش ساکنین منطقه این مسجد بار دیگر و با همان معماری و طراحی مسجد قدیمی و تاریخی بنا شد. موسسین این مسجد تلاش کردند تمامی امکانات و شرایط لازم برای نمازگزارن در این مسجد را فراهم آورند: از جمله، سیستم آبرسانی، وضوخانه، غسال خانه و محل نماز میت، اتاق مخصوص امام جمعه، کلاس‌های مخصوص تدریس و آموزش قرآن و زبان عربی. سالن اصلی در طبقه اول مخصوص آقایان و طبقه دوم مخصوص بانوان می باشد.

منبع خبر: اسلام سمیا

http://www.islamisemya.com/aktualno/aktualno/novosti/۱۴۹۲۵-v-dagestane-vossozdal

کد خبر 2445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =