به موجب نشستی در اتاق اجتماعی فدراسیون روسیه ضمن تبیین اثرات برنامه داوطلبانه «سفرای زبان روسی در دنیا» به اهمیت پروژه «تمام دنیا عاشق روسیه می شود» نیز اشاره شد.

اتاق اجتماعی فدراسیون روسیه در برنامه سمینار آموزشی سراسری روسیه برای شرکت‌کنندگان در برنامه بین­ المللی در منطقه رازان روسیه مشارکت کرده است.

"سرگی ارجانیکیدزه" معاون دبیر اتاق اجتماعی فدراسیون روسیه خطاب به دانشجویان سراسر کشور گفت: "در طول­ سال­هایی که برنامه داوطلبانه «سفرای زبان روسی در دنیا» جریان داشته است، ما به اهمیت این برنامه بیش از پیش پی برده­ایم و به خوبی خود را توجیه کرده است. جغرافیای این پروژه یک بار دیگر اثبات کرده است که علیرغم شرایط نه چندان ساده امروز در روابط بین الملل، ترویج فرهنگ روس از طریق زبان همچون سابق جریانی پیشرونده است."

"یوگنی پریماکوف" عضو اتاق اجتماعی و مدیر «ماموریت انسانی روسیه» نیز خطاب به حاضرین گفت: "در طول سال­های پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، در کشورهای مستقل همسود نسل جدیدی از روسیه‌شناسان رشد کرده­اند. بسیاری از اساتید هرگز به روسیه سفر نکرده­اند؛ بسیاری از آنها حتی تسلط کافی به این زبان ندارند. در شرایط کنونی باید از ترویج زبان روسی در این کشورها حمایت کرده و حتی اساتید را به شرکت در دوره های دانش افزایی و استفاده درست از فناوری­های اطلاعاتی نوین در امر آموزش و دسترسی به اطلاعات موثق درباره روسیه معاصر تشویق کرد."

مارگاریتا روستسکایا عضو شورای زبان روسی وابسته به دولت فدراسیون روسیه و رئیس انستیتوی دولتی پوشکین نیز بر اهمیت پروژه «تمام دنیا عاشق روسیه می­شود» اشاره کرده و گفت که این شعار با همین مقیاس مد نظر ماست.

زبان روسی فرصت­های بسیار زیادی برای توسعه فکری و فرهنگی، رشد شغلی و حرفه­ای در اختیار ما قرار می­دهد؛ به همین خاطر، ماموریت داوطلبین ما مسئولیتی سنگین و در عین حال همراه با چشم انداز حسن ارتباط با سایر کشورهاست.

در این برنامه قرار است جوانان داوطلب که عمدتا برندگان مسابقات سراسری هستند، در برنامه­ های توسعه زبان و فرهنگ روسی در سایر کشورها حضور فعال داشته باشند.

منبع: اتاق اجتماعی فدراسیون روسیه

https://www.oprf.ru/press/news/۲۰۱۷/newsitem/۴۱۲۷۲

کد خبر 2468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =