اداره دینی مسلمانان کریمه دوره های ویژه ای برای تربیت کودکان مطابق با فرهنگ و سنت اسلامی در نظر گرفته است که به موجب آن کودکان دنیا را از زاویه اسلام نگاه خواهند کرد.

اداره دینی مسلمانان کریمه در در شهر سیمفروپول دوره­ های ویژه ­ای برای تربیت کودکان مطابق با فرهنگ و سنت اسلامی برگزار می­کند. این دوره­ ها برای کودکان پیش ­دبستانی از سنین ۳ تا ۶ سال برنامه ریزی شده است.

مسئولین این برنامه تاکید می­کنند که کلاس­ها طبق سیستم خاص تربیت و پروش کودکان با وسایل بازی و بدون تحمیل مسایل دینی به کودک برگزار می­شوند. در این کلاس­ها برای کودکان سفرهای جذاب مجازی به تاریخ زندگی پیامبران، آموزش قرائت قرآن و آموزش علوم طبیعی با توجه به توصیه­های اسلامی در نظر گرفته شده است. به واسطه این کلاس­ها، کودک با عشق به خداوند و تمام مخلوقات او، علاقه به پیامبر اسلام و الگوگرفتن از او آشنا می­شود. کودک با فراگرفتن این مهارت­ها دنیا را از زاویه اسلام نگاه خواهد کرد و در نتیجه عادت­های مخرب کودکان را نخواهد داشت.

مربیان این دوره ­ها به ویژگی­های اخلاقی و رفتاری تک تک کودکان توجه نشان می­دهند. یکی از طراحان این دوره­ ها می­گوید: "برای ما هر کودک یک دنیای منحصربفرد است که کلید آن در دستان ماست. در این دوره­ها کودکان نه تنها شاگردان ما که حتی خود مبتکر طرح­های دیگری خواهند بود، زیرا در طول دوره ما ظرفیت­ها و استعدادهای هر کودک را کشف کرده و آن را پرورش می­دهیم."

منبع:

http://www.newc.info/news/۱۱۱۹۰

کد خبر 2496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =