معاون سخنگوی دومای دولت در نشست کمیته دوما، بلاگرهایی را که دریافت مالی از دول خارجی در ازای نشر اطلاعات دارند را «جاسوس های رسانه ای» خواند.

پطر تولستوی، معاون سخنگوی دومای دولتی، در نشست کمیته دوما درباره سیاست اطلاعات، فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: «درصورت وجود شواهد کافی، بلاگرهایی که از دولت­های خارجی پول دریافت می­کنند را می­توان جاسوس­های رسانه ­ای نامید.» وی برای نمونه به بنیادی در آمریکا اشاره کرد که در ازای انتشار اطلاعات از منابعی که در اختیار دارد، پول دریافت می­کند.

وی تاکید کرد، صحبت ما درباره افراد حقیقی است که به عنوان رسانه فعالیت می­کنند، از این دست می­توان به بلاگرهایی اشاره کرد که مدارکی دال بر حمایت مالی آنها از سوی دولت­های خارجی وجود داشته و نشانه­هایی از فعالیت جاسوسی آنها بدست آید.

تولستوی همچنین معتقد است، بازنشر مطالب رسانه­ های معتبر روسی در شبکه­های اجتماعی از جمله صفحات فیس­بوک باید با درج منبع صورت گیرد.

وی افزود، با درج منابع می­توان اطلاعات معتبر را از اطلاعات رسانه­ های جاسوسی تمییز داد. او برای توضیح به موضوع نام­گذاری گروهک­ های تروریستی اشاره کرد، در روسیه برای آن که صحبت از گروهک تروریستی داعش تبلیغی برای آن نباشد، همیشه نام این گروهک به صورت «داعش- گروهک تروریستی ممنوعه در روسیه» بیان می­شود.

 

منبع خبر: خبرگزاری تاس

http://tass.ru/politika/4864489

کد خبر 2529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =