با کاهش بررسی ها و گزارشات در مورد جرایم، پوتین از وزارت کشور خواست تا کیفیت بازجویی و تحقیقات را افزایش دهند.

رئیس جمهور روسیه، با اشاره به کاهش سطح کلی کشف جنایات در کشور، خواستار بهبود کیفیت تحقیقات در خصوص کشف عاملان جرم و جنایت در کشور شد.

در جلسه ­ای در وزارت کشور روسیه، ولادیمیر پوتین خواستار «بهبود کیفیت تحقیقات در خصوص کشف عاملان جرم و جنایت» در کشور و حفظ امنیت در مدارس شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، مبارزه با افراط گرایی را یکی از اهداف مهم سازمان ­های اجرای قانون در کشور نامید. رئیس جمهور در نشست سالانه مجمع عمومی وزارت کشور، بر ضرورت « سرکوب قاطعانه فعالیت­ های گروه­های افراطی» تاکید نمود.

پوتین در سخنرانی خود به کاهش سطح کلی تشخیص جنایات در کشور اشاره کرد و خواستار بهبود کیفیت تحقیقات در خصوص کشف عاملان جرم و جنایت در کشور شد.

به عقیده رئیس جمهور، یکی از وظایف اصلی سازمان­ های اجرای قانون، تامین امنیت در اماکن­ عمومی، به ویژه در مدارس، سیستم حمل و نقل، تامین امنیت در بازی­ های ورزشی و سرگرمی است. در این راستا، به دستور رییس جمهور، وزارت کشور باید برای  برگزاری جام جهانی در روسیه از روش­های ممکن برای تامین حداکثر امنیت در کشور استفاده نماید.

وزیر کشور نیز در پاسخ اعلام نمود، در وزارت کشور بالغ بر ۲ هزار نفر و همچنین منابع اینترنتی که برای مقاصد افراطی گری از جمله برای جذب اعضای جدید و هماهنگی برای سازماندهی اقدامات افراطی، از آنها استفاده می­شود، تحت کنترل هستند.

وزیر کشور در ادامه افزود، همزمان تلاش ­های بسیاری برای پیشگیری از جذب جوانان به این گروه ­های افراطی صورت گرفته است. به نقل از ایشان، تعداد جنایات خشونت آمیز در زمینه افراط گرایی در طول سه سال گذشته به میزان۲/۵ برابر کاهش یافته است.

رئیس جمهور نیز در بخشی از سخنان خود گفت، «کشف جرم و جنایت در روسیه  در سال­های اخیر با جهش خوبی روبرو بوده است. گاهی اوقات این آمار رشد می ­کند، پس از آن دوباره کاهش می­یابد.» در این راستا، ولادیمیر پوتین خواستار بهبود کیفیت تحقیقات در خصوص کشف عاملان جرم و جنایت در کشور شد.

با توجه به داده­ های ارائه شده توسط وزیر کشور روسیه، کشف عامل قتل در روسیه در سال ۲۰۱۷ به ۹۲% رسیده است و همچنین کشف عاملان جرم و جنایت در پرونده­هایی با موضوع آسیب جسمی به دیگران به میزان ۹۳%، کشف عامل تجاوز به عنف به میزان ۹۸%، کشف سرقت و دزدی به میزان ۶۹% بوده است. در مجموع با کاهش ۱۸ درصدی میزان ارتکاب به جنایت­ های بزرگ و به ویژه خشونت خانگی رو به رو هستیم. 

منبع خبر: خبرگزاری تاس

http://tass.ru/politika/۴۹۹۵۶۴۰

کد خبر 2572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =