هدف: اقدامات تکمیلی در راستای حمایت های دولتی از خانواده های دارای فرزند

هدف: اقدامات تکمیلی در راستای حمایت­های دولتی از خانواده­های دارای فرزند

دولت فدرال در جلسه ۹ جولای شورای قانون گذاری، تصمیم گرفته که بخشی از سرمایه مادران (خانواده) را در جهت بهبود شرایط زندگی و مسکن صرف کند. بر همین اساس، مؤسسه های کوچک و تعاونی­های اعتباری که کمتر از ۳ سال سابقه کار داشته باشند، از فهرست وام دهندگان به خانواده­ها حذف می­شوند.

به گفته دیمیتری مدودیف در نشست روز ۱۳ جولای ۲۰۱۵، حمایت­های اجتماعی از کودکان یکی از موضوعات بنیادین در زندگی امروز روسیه است. در حال حاضر، «سرمایه مادری» سالانه مبلغ ۴۵۳ هزار روبل است. دولت قصد دارد حوزه بهره­برداری از این مبلغ را افزایش دهد: مبلغ مذکور را می­توان برای بازپرداخت بدهی­ها، سود وام، اجاره آپارتمان و بهبود رفاه خانواده صرف کرد. دولت قصد دارد جلوی فعالیت شرکت­های اعتباری و تعاونی­های کوچک را بگیرد، زیرا بسیاری از شرکت­های کوچک با فریب و راه­های مختلف باعث هدر رفتن این سرمایه می­شود.

به گفته دیمیتری مدودیف، به دلیل بحران اقتصادی، دولت مبلغ ۲۰ هزار روبل نیز به عنوان کمک­های اضطراری برای خانواده­هایی درنظر گرفته که واقعا به این مبلغ نیاز دارند. در سال جاری، ۱ میلیون و ۳۹ هزار نفر از این کمک برخوردار شده­اند.

منبع: سایت دولت فدراسیون روسیه

http://government.ru/docs/۱۸۸۲۱

کد خبر 2643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =