رییس جمهور جمهوری چچن، آگاه سازی ملت چچن با فواید امر پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی را عامل مهمی در پیشگیری و دفع بیماری ها دانست.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فدراسیون روسیه، جمهوری چچن دارای کمترین میزان بیماری در بین جامعه  آماری تا رده سنی زیر ۱۴ سال در میان تمام مناطق روسیه قرار دارد. در گزراش منتشر شده توسط وزارت بهداشت فدراسیون روسیه آمده است که جمهوری چچن در سال ۲۰۱۷ از نظر سلامت افراد رده سنی تا ۱۴ سال دارای بالاترین میزان سلامت است و از این نظر در صدر مناطق این کشور قرار دارد.

در این گزارش آمده است که در جمهوری چچن به ازای هر صد هزار نفر جمعیت کودک در این منطقه حدود ۶۲۹۶۹،۷ مورد بیماری و مراجعه به مراکز درمانی صورت گرفته است.

رمضان قدیروف رئیس جمهوری چچن با اشاره به اهمیت نقش تعالیم مذهبی، رشد کیفیت خدمات پزشکی و توسعه تربیت بدنی، اظهار داشت که توسعه ورزش و خدمات پزشکی و درمانی در جمهوری چچن این زمینه را فراهم کرده است که این جمهوری در حوزه سلامت رده سنی تا ۱۴ سال در صدر مناطق روسیه قرار گیرد.

رمضان قدیروف رئیس جمهوری چچن در این رابطه تصریح نمود، دولت این جمهوری در زمینه حفظ سلامت شهروندان از طریق توسعه کیفیت خدمات درمانی، ورزش و ترویج آداب زندگی سالم طرح ها و برنامه های گوناگونی اجرا کرده است، که ثمره آن یک نسل سالم و پر انرژی است.

رئیس جمهوری چچن افزود، تلاش های دستگاه های دولتی در حوزه سلامت نمی توانست نتیجه ای به غیر از این داشته باشد. به گفته ایشان، در سال های اخیر ده ها بیمارستان مجهز به مدرن ترین تجهیزات و فن آوری های روز و کادر پزشکی مجرب، و همچنین صد ها مرکز ورزشی در این جمهوری دایر گردیده است که امر توسعه زندگی سالم را در این منطقه فراهم می کند.

رمضان قدیروف رئیس جمهوری خاطرنشان شد، در نتیجه تلاش های مستمر در حوزه اطلاع رسانی، آگاه سازی ملت چچن با فواید امر پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی بیشتر صورت گرفت، که خود باعث پیشگیری و دفع بیماری های بسیاری گردید.

رئیس جمهوری چچن همچنین تاکید نمود که این منطقه از نظر عدم استفاده از مشروبات الکلی در بین بهترین و سالم ترین مناطق روسیه قرار دارد، و کودکان و جوانان این منطقه از خطرات و آسیب های مشروبات الکلی در امان هستند. رمضان قدیروف عامل مذهب و دین را یکی از موثرترین عوامل در تحقق این امر و حفظ سلامت جامعه خواند.

لازم به ذکر است که کاباردینو-بالکاری (۱۱۵۷۲۳،۷ مورد ابتلا به بیماری در ازای صد هزار کودک) و تیوا (۱۲۵۰۲۲،۲ مورد در ازای صد هزار کودک) از جمله دو منطقه دیگر پس از جمهوری چچن در سطح سلامت جسمی کودکان هستند. به گزارش وزارت بهداشت فدراسیون روسیه، در این کشور در ازای صد هزار نفر رده سنی تا چهارده سال، حدود ۲۲۱۱۰۴،۶ مورد ابتلا به بیماری ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری تاس

https://tass.ru/obschestvo/۵۴۳۷۷۳۱

کد خبر 2693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =