پژوهش‌های انجام شده توسط کنگره یهودیان روسیه نشان می‌دهد که سطح بدبینی و نفرت از یهودیت در روسیه رو به کاهش می‌باشد و این امکان وجود دارد که"بنیامین نتانیاهو" برای جشن هفتادسالگی اسرائیل به مسکو سفر کند.

"میخائیل ساوین" سخنگوی کنگره یهودیان روسیه در مصاحبه با  «اینترفاکس-ریلیگیا» اظهار داشت که در حال حاضر حدود یک و نیم میلیون از شهروندان روسیه دارای ریشه یهودی می‌باشند و یا با یهودیان ارتباط خویشاوندی دارند.

به گفته وی این رقم بر اساس پژوهش انجام گرفته توسط کنگره یهودیان روسیه تعیین گردیده است و اخیرا در اورشلیم در جریان دیدار هیئت کنگره با "بنیامین نتانیاهو" اعلام شده است. ساوین در این رابطه افزود: "در این دیدار مهمانان روسی به نتانیاهو اظهار داشتند که سطح بدبینی و نفرت از یهودیت در روسیه رو به کاهش می‌باشد و رابطه مثبت نسبت به یهودیان رو به افزایش است که به طور جدی با تصویر امروزی در اروپا متفاوت است. تنفر و یهود ستیزی در دستور کار به صورت حاشیه‌ای وارد شده بود که خوشبختانه مورد حمایت اقشار مختلف جامه قرار نگرفت.

به گفته "یوری کانر" رئیس کنگره یهودیان روسیه، این مسئله با سیاست دولتی روسیه و گرایشات و جریانات جدید جامعه مرتبط است. خوشبختانه نسل جدیدی که در روسیه روی کار آمده است پیرو این یهودستیزی نیست و دید منفی نسبت به یهودیت کمرنگ تر از سابق شده است.

وی همچنین خاطر نشان شد که بسیار امیدوار است که این مهم محقق شود که درتاریخ ماه می سال آینده که جشن هفتادسالگی اسرائیل است نتانیاهو به مسکو بیاید.

منبع خبر: اینترفاکس

http://interfax-religion.ru/?act=news&div=۶۸۴۸۲

کد خبر 2717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =