اولین دیدار گروه کاری رسیدگی به اختلافات بین فعالان دینی در جمهوری اینگوشتیا به منظور توسعه گفتگوهای داخلی بین عالمان دینی، تقویت تعاملات و مناسبات برادرانه بین مومنین برگزار شد.

اولین دیدار گروه کاری رسیدگی به اختلافات بین فعالان دینی با حضور "یونس بک یفکوروف" رهبر جمهوری اینگوشتیا و "محمد حاجی آلبوگاچییف" مشاور مدیر منطقه در امور دینی برگزار شد.

در این جلسه دانشمندان برجسته الهیات، نمایندگان طریقت و دیگر شاخه­ های دینی آگاه نسبت به امور و کارآمد در تبیین مسایل پیچیده جهان بینی و جزییات حساس الهیات حضور یافتند.

بحث و بررسی هر موضوع با رای گیری به پایان می­رسید و هدف اصلی تشکیل این گروه توسعه گفتگوهای داخلی بین عالمان دینی، تقویت تعاملات و مناسبات برادرانه بین مومنین بود. تاگیر آلباکوف، محمد بشیر باروف، ماژیت وادلوف، عمر گالایف، عبدالرحمن مرزییف، ابو گانیژیف، عیسی آلبوگاچییف، میکاییل دارئوربکوف و دیگران در این نشست حضور داشتند.

یونس بک یفکوروف و محمد آلبوگاچییف از حاضرین خواستند که الگوهای اتحاد، احترام متقابل، قدردانی، تحمل­پذیری و خردمندی برای نسل جوان بوده و با کمک هم مشکلات پیش رو را در مسایل دینی حل و فصل کنند.

یفکوروف در ادامه اظهار کرد: "جمع شدن عالمان دینی در پشت یک میز و با هدف حل اختلافات دینی و دغدغه­ های امروز مومنین به ویژه مسلمانان و افرادی که با عدم آگاهی خود واکنش­های منفی و متناقض نشان می­دهند، بسیار رضایت بخش است. شما همه یکدیگر را می­شناسید و ساکنین یک جمهوری هستید. من اطمینان دارم که آگاهی عمیق و مطلع بودن از ماهیت دین و درک درست از آن به تصمیم­ گیری سازنده خواهد انجامید. باید متوجه بود که ما به دنبال گناهکار یا خطاکار نیستیم، هیچ کس در این مناظرات برنده یا بازنده نیست، بلکه هدف نشان دادن مشکلات و یافتن راهی برای حل آنهاست."

گفتنی است در این جلسه مقرر شد که از این پس دوبار در هفته جلسه مناظره و بحث و بررسی مشکلات تشکیل شود.

منبع: اینگوشتیا رو

http://www.ingushetia.ru/news/glava_ingushetii_prinyal_uchastie_v_pervom_zasedanii_rabochey_gruppy_po_ustraneniyu_spornykh_religio/

 

کد خبر 2726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =