طرح شورای بین مذهبی روسیه مبنی بر قرارگیری وهابیت در لیست افراطی گران خشم برخی از روحانیون انیگوشتیا را برانگیخت.

۲۷ ماه مارس سال جاری در جلسه شورای بین مذهبی روسیه در مسکو از دستگاه دولتی خواسته شد تا وهابیت را به عنوان ایدئولوژِی افراطی معرفی کند و سازمان های وهابی مربوطه نیز به عنوان سازمان افراطی گرا اعلام شوند. عبارات مذکور در سایت رسمی شورای بین مذهبی روسیه ذکر شده است.

مطرح شدن این موضوع توسط شورای بین مذهبی روسیه باعث نارضایتی و مخالفت اداره دینی مسلمانان روسیه و شورای مفتیات روسیه گردید.

در بیانیه شورا در سایت اداره دینی مسلمانان روسیه آمده است که: «تصویب اصل مجرم دانستن مومنان به خاطر اعتقادات آنان، و نه به خاطر اقدام غیر قانونی خاص و مشخص، به بدترین شکل جامعه اسلامی، صلح بین ملیتی و حقوق فرهنگی دولت روسیه را تهدید می کند.»

در بیانیه اداره دینی مسلمانان روسیه و شورای مفتیان روسیه همچنین آمده است که نماینده رسمی آنان در شورای بین مذهبی اندکی قبل از شروع این نشست از جلسه فراخوانده شده است.

دهم ماه آوریل حمزه چوکاکوف امام جمعه مسجد ناصر-کورتسکایا در صفحه شخصی اینترنتی خود بیانیه روحانیون اینگوشتیا حول بیانیه شورای بین مذهبی روسیه را منتشر نمود. بر این اساس، روحانیون جمهوری اینگوشتیا با مخرب و خطرناک دانستن بیانیه شورای بین مذهبی روسیه و اینکه این بیانیه باعث تفرقه در جامعه اسلامی می شود، آن را محکوم کردند.

منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی ماکسیمم

http://ia-maximum.ru/?p=۵۱۱۷

کد خبر 2750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =