رئیس کمیته خانواده، زنان و کودکان دوما و معاون رئیس کمیته قانون اساسی برابر دانستن ازدواج های رسمی و غیر ثبتی را برای جامعه مضر دانستند

در دومای دولتی لایحه­ ای ارائه شد که برطبق آن پیشنهاد می­شود ازدواج­ های ثبت نشده پنج ساله برابر با ازدواج رسمی دانسته شود.

سناتور آنتون بیلیاکوف، نویسنده این لایحه معتقد است، مفهوم روابط در ازدواج غیر ثبتی زندگی مشترک ثبت نشده زن و مرد که بیش از پنج سال ادامه داشته باشد در صورت وجود فرزند مشترک به جای پنج سال به دو سال تقلیل ­می­یابد.

این موضوع به زوج حقوق، جایگاه و وظایف پیش بینی شده در قانون مدنی خانواده را می­دهد و اموال آنها نیز مانند ازدواج ثبتی مشترک به حساب خواهد آمد.

یلنا میزولینا معاون رئیس کمیته قانون اساسی شورای فدراسیون، این ایده را زیان­بار خواند. وی افزود:«با ازدواج، خانواده و طلاق نمی­توان ساده برخورد کرد. ازدواج غیررسمی بسیار ناپایدار بوده و بحث و جدل­ های خانوادگی و حقوقی بسیاری را در پی خواهد داشت. پذیرش چنین قانونی به زیان روسیه خواهد بود.»

اولگا آکونوا معاون اول کمیته خانواده، زنان و کودکان دومای دولتی، نیز به مخالفت با این ایده برخواست. به گفته وی، در روسیه «ارزش­ های خانوادگی سنتی­ ای وجود دارد که نیازمند حفظ و حمایت هستند، قانون خانواده وجود دارد و ازدواج رسمی را نیز تعریف می­کند.»

وی در خصوص ثبت ازدواج ­های غیر رسمی اظهار امیدواری کرد و تاکید کرد، این اتفاق زمان تولد فرزندان اهمیت خود را نشان خواهد داد.

بر اساس آمار رسمی روسیه، تعداد ازدواج ­های ثبت شده در سال ۲۰۱۶ در مقایسه با ۱۶سال اخیر کمترین آمار را به خود اختصاص داده است.

منبع خبر: ریا نووستی

https://ria.ru/society/۲۰۱۸۰۱۲۲/۱۵۱۳۰۶۹۸۷۴.html

کد خبر 2765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =