کامل حضرت سمیعولین مفتی جمهوری تاتارستان در مصاحبه با خبرنگاران بار دیگر وهابیت را ایدئولوژی افراطی خواند و با توضیح عقیده خود از راه های مبارزه با وهابیت سخن گفت.

پیش از این، اواخر ماه مارس در جلسه شورای بین مذهبی روسیه، کامل حضرت سمیعولین وهابیت را به عنوان ایدئولوژی افراطی معرفی نمود و از دستگاه های دولتی خواست که این فرقه  و سازمان های وابسته به آن را افراطی بدانند. بسیاری از متخصصین و صاحب نظران اسلامی روسیه به حمایت از این پیشنهاد پرداختند. البته عده ای نیز به مخالفت با این پیشنهاد مفتی جمهوری تاتارستان پرداختند.

کامل حضرت سمیعولین مفتی جمهوری تاتارستان تاکید نمود که ایشان پیشنهاد ممنوع نمودن ترویج ایدئولوژی وهابیت را مطرح نموده است.  مفتی جمهوری تاتارستان تصریح نمود که اگر حوادث تروریستی نبود، کسی از دین اسلام هراسی نداشت و اسلام هراسی وجود نداشت. به گفته ایشان منشا تمام این اقدامات تروریستی و افراطی گری وهابیت است، و تا زمانی که این ایدئولوژی وجود دارد اسلام هراسی نیز وجود خواهد داشت.

مفتی جمهوری تاکید نمود که با وجود وهابیت تمام این عواقب خطرناک وجود خواهد داشت و مسلمانان را گوشه نشین خواهد نمود. بنابراین بایستی با این ایدئولوژی خطرناک مبارزه کرد.

کامل حضرت سمیعولین خاطرنشان کرد که پیشنهاد ممنوعیت وهابیت برای نخستین بار نیست که مطرح می شود، اما این بار موافقت عام و خاص را به همراه داشته است. ایشان تاکید نمود که بایستی با ریشه و منشا مشکل  که همانا وهابیت است مبارزه نمود، و نه با عواقب اعمال انجام شده علیه اسلام.

منبع خبر: اسلام. رو

http://www.islam.ru/news/2018-05-30/52976

کد خبر 2806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =