روحانیون اینگوشتیا با هدف حضور در دوره های دانش افزایی و ارتقا سطح دانش اسلامی به تاتارستان اعزام می شوند.

یونس یوکورف رئیس جمهوری اینگوشتیا در دیدار با رفیق محمد شین مدیر آکادمی اسلامی بلغار و رستم نورعلی یف معاون دانشگاه اسلامی روسیه، مسائل مرتبط به همکاری این جمهوری با آکادمی اسلامی بلغار در زمینه برگزاری دوره های تخصصی دانش افزایی برای روحانیون اینگوشتیا و آموزش دانشجویان این جمهوری را  مورد بررسی قرار دادند.

به گفته یونس یوکورف، نمایندگان مراکز آموزشی اسلامی در حال گزینش داوطلبان از مناطق قفقاز شمالی برای ورود در آکادمی اسلامی بلغار هستند. داوطلبانی از جامعه دانش پژوه اسلامی جمهوری اینگوشتیا نیز در این لیست قرار دارند.

تربیت متخصصین حوزه علوم اسلامی، تربیت روحانیون مسلمان با دانش عمومی و اسلامی بالا از جمله مهم ترین اهداف دانشگاه اسلامی روسیه است.

اواخر ماه دسامبر سال گذشته یونس یوکورف رئیس جمهوری اینگوشتیا در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت، در زمینه تحصیل روحانیون و دانشجویان مراکز مذهبی با نمایندگان و سفرای مراکش مذاکره نموده ایم و روحانیون این منطقه برای تحصیل در دوره ها و سطوح عالی و دوره های دانش افزایی می توانند به مراکش اعزام شوند.

در این نشست روند گزینش دانشجویان و داوطلبان و همچنین اعزام آنها به آکادمی اسلامی بلغار مورد بررسی قرار گرفت. دیپلم دانش عمومی سطح کارشناسی و مدرک تسلط بر زبان عربی از جمله شرایط مهم گزینش برای تحصیل در آکادمی اسلامی بلغار می باشد.

منبع خبر: خبرگزاری ماگاس

http://magas.bezformata.ru/listnews/bogoslovi-budut-povishat-kvalifikatciyu/66976500/

کد خبر 2843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =