معاون اول اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه در گفتگو با ریانواستی از تصمیم برای ساخت محل جدیدی با فضای فیزیکی بزرگتر برای عبادت و نماز مسلمانان خبر داد.

مراسم بنای سنگ یادبود احداث مرکز اسلامی در جمهوری کارلیا با حضور "آرتور پارفنچیکوف" رئیس جمهوری، "ایرینا میروشنیک" شهردار و "روشن عباس‌اف" معاون اول اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه برگزار شد. به گزارش ریانواستی به نقل از روشن عباس‌اف، ساخت مرکزاسلامی پروژه بزرگ دیگری در جهت تحکیم رابطه جوامع مذهبی و اسلامی روسیه می‌باشد.

روشن عباس‌اف معاون اول اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه در مصاحبه با ریانواستی اظهار داشت: "لازم به ذکر است که مقامات دولتی این جمهوری در کنار نمایندگان مذهبی در این مراسم حضور یافتند. این امر گواه حمایت و یاری مسئولان و مقامات دولتی از پیروان دین اسلام است." به گفته وی، جامعه مذهبی محلی این منطقه از مدت‌ها قبل به دنبال احداث این مرکز بودند و از احداث آن خبر دادند.

روشن عباس‌اف افزود: "ساختمانی که در حال حاضر مسلمانان در آن به عبادت و نماز می‌پردازند ظرفیت کافی برای ورود تمام مومنان منطقه را ندارد و اکثر آنان مجبور می‌شوند که در خیابان نماز جمعه را بر پا دارند. بر این اساس تصمیمی بر ساخت محل جدیدی با فضای فیزیکی بزرگتر برای این منطقه گرفته شد."

گفته می‌شود که در پایتخت جمهوری کارلیا در سال آینده ساخت مسجد آغاز می‌شود و همچنین پس از چند سال احداث مرکزاسلامی شامل بخش‌های مختلف ایجاد خواهد شد. چچنی‌ها، داغستان و تاتارها و همچنین دانشجویان مراکز آموزشی کارلیا از کشورهای عربی از جمله افرادی هستند که در این مرکز پتروزاودسکی به عبادت می‌پردازند.

منبع خبر: ریا نواستی

https://ria.ru/religion/20171115/1508887323.html

کد خبر 2922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =